הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, שאמור היה לעסוק בהתבטאויותיו לכאורה של יו"ר הדירקטוריון של חדשות ערוץ 10 רמי סדן, הופסק היום (שני) בשעות הצהריים דקה לאחר תחילתו ע"י יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל, זאת במחאה על כך שרמי סדן עצמו וכן נציגי ערוץ 10 לא הגיעו לדיון. כבל אמר בזעם בתחילת הישיבה: "רמי סדן הודיע לי פתאום שהוא חולה. נציגי ערוץ 10 לא הגיעו. אני רואה זאת בחומרה והדיון לא יתקיים היום". 



כבל הורה הורה למנהלת הוועדה להוציא זימון חדש שיצא בשמו ולכל אחד מהמוזמנים באופן אישי, כולל חברי הדירקטוריון והבעלים של ערוץ 10: "אני לא אעבור על זה לסדר היום, מי שלא מכבד אותנו, אנחנו לא נכבד אותו", אמר ח"כ כבל. אל הדיון הוזמנו בכירי ערוץ 10 ובהם מנכ"ל חברת החדשות של הערוץ גולן יוכפז, שטען כי רמי סדן אמר את הדברים שיוחסו לו בישיבה שהתקיימה לכאורה: "אני שונא את ש"ס ואת הגנב דרעי". 



פוצץ את הדיון. ח"כ איתן כבל, היום בוועדה. צילום: מרק ישראל סלם



"זה מעורר תהיה - האם הדברים של סדן נאמרו"?


כמו כן הוזמן לדיון יוסי ורשבסקי מנכ"ל הערוץ ובכירים נוספים בדירקטוריון. אל המקום הגיעו חברי הכנסת מש"ס יגאל גואטה ויצחק וקנין, ועזבו את האירוע מאוכזבים כיוון שהדיון לא התקיים. בתגובה לפיצוץ אמר ח"כ וקנין, יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת: "לא היה טעם לקיים את הדיון, כי לא התכנסו פה לדבר עם עצמנו. זו בושה וכלימה שנציגי ערוץ 10 לא טרחו להגיע לדיון. את רמי סדן אני עוד יכול להבין, אבל שהם לא יגיעו ויתייחסו כך לוועדה שדנה בערוץ 10 על כל תחלואיו? ייתכן שהם נבהלו משאלות קשות שרצינו לשאול אותם. זה מעורר תהיה - האם הדברים שיוחסו לרמי סדן אכן נאמרו, ואם יש מישהו שחושש לעומד מול הוועדה". הוא מסר כי סיעת ש"ס תתכנס בשעה 15:00 במשכן הכנסת כדי להחליט על המשך צעדיה בנושא זה".

נעדר מהוועדה, רמי סדן. צילום מסך פייסבוק


הסערה הפוליטית בעקבות מינוי רמי סדן, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו, ליו"ר דיקרטוריון חדשות 10, החלה לפני כשבוע. סדן עצמו הכחיש את הדברים שיוחסו לו, לפיהם אמר לאחר מינויו לחברי הדירקטוריון "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". דבריו עוררו כאמור סערה במערכת הפוליטית והציבורית, ובש"ס דרשו למנוע את מינויו בעקבות הדברים ואיימו בהפלת הקואליציה. בשבוע שעבר אמר סדן כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון". 


יממה לאחר מכן, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 יוכפז התייחס לפרשה ואישר את הדברים שלכאורה נאמרו. לדבריו, "ראוי שהדברים יאמרו באופן ברור - רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי, אני שונא את ש"ס ודרעי בדיוק כמותכם באליטה". את הדברים פרסם יוכפז דרך חשבון הטוויטר שלו. בציוץ נוסף כתב יוכפז: "עוד הוסיף (סדן)- צריך להגיע לפרחיה משדרות. דבריו הופסקו. כל תיאור אחר - חוטא לאמת".