הוא עוד ישוב? אהוד ברק התראיין היום (שישי) לחדשות ערוץ 2, התייחס לשמועות והודיע כי הוא לא מתכוון לרוץ לממשלה או בשום מערכת פוליטית. ברק פתח והתייחס לדבריו שדרך מחאה עממית השלטון יוחלף והסביר כי "מחאה עממית זו דרך לגיטימית בפוליטיקה ולכל המבקרים בימין אני אומר 'טלו קורה מבין עיניכם'. עוד לא הצעתי לעשות מסע הלוויה בכניסה לרעננה לימין, לא הצעתי לעמוד במרפסת של כיכר ציון ולמטה תמונות של ביבי נתניהו במדי אס אס ולא הצעתי לתלות מול הבית בבלפור בובה של אשת ראש הממשלה תלויה. שלושת הדברים הללו קרו בהנחייתו של ביבי נתניהו במסגרת המאבק נגד יצחק רבין שנרצח".



כשנשאל על ידי דני קושמרו אל מי הוא התייחס בדבריו כשאמר שהממשלה נחטפה, ענה כי "מי שנחטף זה הליכוד, קבוצה שבכלל לא מצביעה ליכוד, בהתיישבות ביהודה ושומרון נרשמה באופן מסיבי לפריימריז של הליכוד תוך שימוש בפרצות בחוקה. הם גירשו מהליכוד כל בן אדם שבמסגרת המסורת המקורית של הליכוד, כל מי שהאמין שעקרונות הדמוקרטיה הליברלית חשובים יותר מהישג פוליטי רגעי".



"אין בנתניהו שום קסם"


"אני היחידי באולפן שניצח את נתניהו בבחירות", אמר ראש הממשלה לשעבר, "אין בו שום קסם, הוא נבון, יודע לעבוד, אין בו שום דבר שאפשר להתגבר עליו בעבודה נכונה ושיטתית. צריך להודות לו ולהגיד לו ש'זמנך עבר והגיע הזמן להתחלף, משום מה ירדת מהפסים ואתה לא מצליח לעלות'".



"אמרתי עוד לפני שנה בכנס הרצליה שראש הממשלה והממשלה נקלעו שלא בכוותם לפסיביות, חרדה, קורבניות ופסימיות וככה לא מנהלים מדינה, זו אנטי ציונות. הייתה אז ממשלה בת שלושה חודשים, אמרתי בואו נראה מה היא עושה", אמר ברק והוסיף על נתניהו: "הבן אדם השתנה, יש תפנית חמורה מאוד כתוצאה של לקיחת הליכוד בידי קיצונים. התחילה התדרדרות לפני שנה, שלראשונה תחת נתניהו ישנה ממשלה שהיא רק ימין ואין בה שום איזונים, היא מובילה בצורה ערמומית את המדינה ומסכנת את מדינת ישראל".



"אין בנתניהו שום קסם". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"אין בנתניהו שום קסם". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"לא הציעו לי את תפקיד שר הביטחון"


ברק אמר על השמועות שהציעו לו את תפקיד שר הביטחון - "אין לזה שום שחר וגם לא הייתי מקבל את זה לו הציעו לי" והוסיף כי "אני לא מאמין שזה לרוץ לממשלה או לשבת בבית ולשתוק", הדגיש הרמטכ"ל לשעבר, "אני כבר הייתי שם בכל התפקידים ולעניות דעתי עמדתי במבחן שאני קורא לו 'מבחן רבין' שתמציתו לקבל החלטות נכונות שמתאימות למדינה ולעתיד גם אם פירוש העניין כהונה קצרה, הלוואי ועיקרון זה היה מקובל על ראש הממשלה הנוכחי. אני מתכוון לפעול, אני לא מתכוון לרוץ לממשלה או בשום מערכת פוליטית, אני מתכוון ללפעול כדי שהמצב הזה ישתנה. מה שאמרתי זו לא פרשנות אלא תוכנית פעולה מסודרת, קריאה להתעשת, עמדות ברורות שנוגעות למה שעל הממשלה לעשות. אני מתכוון לתת כתף למאמץ ולשנות את המצב ולהחליף את הממשלה. אני בטוח שכל דבר יצמח בזמנו, אין שום קסם בנתניהו, לא צריך כלום חוץ מעבודה שיטתית".



"נתניהו ניחן בכישרון פוליטי לא מבוטל ובכישרון תעתוע גדול ולכן יש הרבה אנשים שחשופים זמן ארוך לתעמולה שקרית בנוגע לדברי יסוד, למשל שאי אפשר להפגיש את דרישות הביטחון של מדינת ישראל עם הפתרון היחידי של הסכסוך - שתי מדינות. אני אומר שהאפשרות שאי אפשר לדבר עם אבו מאזן לא משחררת את המדינה מלפעול, זו החמצה מדינית היסטורית. תקשיב לתגובות של נתניהו ב-24 השעות האחרונות, אתה רואה את אותות הפניקה, הוא מבין שהספירה לאחור לסיום כהונתו החלה", אמר ברק.



תגובת הליכוד: אהוד ברק שמבקש בפעם המי יודע כמה לחזור לעמדת המושיע של השמאל, הוא פוליטיקאי וראש ממשלה כושל שמחפש את דרכו חזרה לפוליטיקה. זו הסיבה לכך שהוא מנסה להישאר בתודעה הציבורית בכל מחיר, כולל אמירות הסותרות לחלוטין את דבריו כשישב סביב שולחן הממשלה, אז הרעיף על ראש הממשלה דברי שבח. לא מדובר כאן באידאולוגיה אלא בכיסאולוגיה.



אותו ברק שרוממות דמוקרטיה בגרונו, פשוט לא מוכן לקבל את העובדה שהציבור בישראל ואפילו מפלגתו שלו הראו לו את הדרך החוצה. קריאתו של ברק לקום מהכורסאות ולהפיל ממשלה נבחרת רק שנה אחרי שהעם אמר את דברו בצורה כה ברורה, מזכירה את הקריאה המפורסמת משמאל שצריך 'להחליף את העם'.



אהוד ברק ומפלגת המתוסכלים לא מייצגים את עם ישראל שברובו המוחץ מאוחד וגאה במדינתו. בניגוד לדברי השיסוי השקריים שנאמרים היום לצרכי קמפיין פוליטי, ראש הממשלה נתניהו והליכוד ימשיכו להוביל את מדינת ישראל לביטחון, שגשוג ואחדות. לא נטמין את ראשינו בחול כפי שבוחר השמאל לעשות נבחן את המציאות בעיניים מפוכחות ונמשיך לפעול בנחישות ובאחרויות הראויה למען ביטחון ישראל ואזרחיה".