אבו מאזן מתנצל: מחמוד עבאס, יו"ר הרשות הפלסטינית, הוציא במהלך הלילה הודעה בה חזר בו מחלק מהטענות שהציג בנאום התוקפני שנשא נגד ישראל בפרלמנט האירופי השבוע. בנאום טען אבו מאזן שרבנים מעודדים יהודים להרעיל בארות של פלסטיניים, וספג תגובות קשות שטענו כי מדובר ב"עלילת דם אנטישמית".
"עבאס דוחה כל טענה על ניסיונות לפגוע בעם היהודי ומגנה כל ביטוי של אנטישמיות", נכתב בהודעה של הרשות הפלסטינית. "אחרי שהתגלה שהדיווחים במספר כלי תקשורת על רב שקרא להרעיל בארות היו חסרי בסיס, הנשיא עבאס מדגיש כי הוא לא התכוון לפגוע ביהדות או ביהודים ברחבי העולם". 
בנאומו בבריסל טען אבו מאזן טען כי הפלסטינים "עוברים ימים שחורים תחת עריצות וגזענות הכיבוש, שאנו עומדים על כך שנאבק בו בדרכי שלום ובדרכים דיפלומטיות, וכבר עברנו כברת דרך ארוכה בזירה הבינלאומית". יו"ר הרשות הוסיף ואמר, כי "מאה שנים עברו על הצהרת בלפור, 68 שנים על הנכבה במהלכה הכוחות הישראלים ביצעו פשעים וטבח שהביא לבריחתם של מאות אלפי אזרחים פלסטינים, והפיכתם לפליטים, וכן עקרה 488 כפרים ועיירות - בהם חיו הפלסטינים אלפי שנים. ב-1967 כבשה ישראל את מזרח ירושלים ושאר אדמת הגדה המערבית ורצועת עזה, וכתוצאה מכך מאות אלפים הפכו לפליטים. כוחות הכיבוש הישראלי הפכו את פלסטין לבית כלא ענק לבני העם שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ואמר כי ״אבו מאזן הראה בבריסל את פרצופו האמיתי". לדברי ראש הממשלה, "מי שמסרב לפגוש את נשיא המדינה ואותי למשא ומתן ישיר, ומי שמפיץ עלילת דם מול הפרלמנט האירופי, טוען בשקר כי ידו מושטת לשלום. ישראל מחכה ליום שאבו מאזן יפסיק להפיץ שקרים ולעסוק בהסתה. עד אז, תמשיך ישראל להגן על עצמה מפני ההסתה הפלסטינית, שמניעה מעשי טרור".