בניסיון לרכך את דוח הקוורטט שבו חברות ארה”ב, רוסיה האו”ם והאיחוד האירופי, שיתפרסם השבוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגוש היום (שני) ברומא את שר החוץ האמריקאי, ג’ון קרי ואת ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי.



נתניהו צפוי לבקש מהם ובעיקר מקרי לרכך את הטון נגד ישראל בדוח ולפעול לכך שלא יוביל למהלך נגד ישראל במועצת הביטחון של האו”ם.  טרם המראתו לרומא התייחס  נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לקיפאון המדיני ולנאומו של אבו מאזן בבריסל, שם דחה את הצעת הנשיא ראובן ריבלין להיפגש עמו.

“ביחס לתהליך עם הפלסטינים, אני חושב שאבו מאזן הוכיח שוב בשבוע האחרון לכל העולם שהוא איננו מעוניין במשא ומתן ישיר עם ישראל”, אמר נתניהו. “גרוע מזה, הוא גם הפיץ שקרים נתעבים על מדינת ישראל ועל היהדות. הוא אומנם מיהר להתנצל, חצי התנצלות בשפה רפה, אבל הדברים שהוא אמר שם תואמים את הדברים הקשים שהוא אמר עלינו בהזדמנויות אחרות, כולל בעצרת האו”ם. לכן, אני חושב שאנשים יכולים להסיק מזה מי רוצה לקדם שלום ותהליך שלום - ומי אינו רוצה.” 
 
דוח הקוורטט יעסוק בקיפאון המדיני ובעתיד פתרון שתי המדינות וצפוי להעביר ביקורת חריפה על ישראל בנושא הבנייה בהתנחלויות. מועצת הביטחון של האו”ם צפויה לדון בו לאחר פרסומו. בישראל חוששים שמועצת הביטחון תאמץ את דוח הקוורטט. אומנם לא יהיו לכך השלכות מעשיות, אולם הדאגה היא שזה ייתן רוח גבית לדוח וליוזמת השלום הצרפתית שרק לאחרונה אומצה על ידי האיחוד האירופי.