תנאי שהייתם של האסירים הביטחוניים ובכללם אסירי חמאס השתפרו בחודשיים האחרונים, בעקבות החלטה שקיבלה נציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס) רב גונדר עופרה קלינגר, לאחר בקרה שנערכה במתקני שב"ס. בין ההקלות להן זוכים כעת האסירים: הצבת טלוויזיה בתאים תוך מתן אפשרות צפייה בערוצי הספורט ובמשחקי היורו המשודרים בימים אלו, היתר לאכילת ביצים רכות וכן הגדלת סכום ההפקדה בקנטינה בסך של 200 שקלים. קביעתה של נציבת השב"ס התקבלה חרף החלטת הממשלה ביוני 2014, לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד מיכאל שער ז"ל, יעקב נפתלי פרנקל ז"ל ואיל יפרח ז"ל, על ידי החמאס. אז, הטילה הממשלה לכאורה סנקציות על תנאי אסירי החמאס השוהים בבתי כליאה בישראל.

בשב"ס אישרו את הפרטים וציינו כי מידי יום מתנהלת בקרה לתנאי האסירים ובכללם גם אסירים ביטחוניים ואסירי חמאס. עוד נמסר כי במסגרת הבקרה שהתקיימה לפני מספר חודשים, נתקבלה החלטה להתיר אכילת ביצים רכות, זאת לאחר שהסתיימה המחלוקת התברואתית בנושא לאור חוות דעת שאסרה על כך, בשל חשש מהידבקות בחיידק הסלמונלה


קיבלה את ההחלטה, עפרה קלינגר. צילום: שב"ס



"אפשרות להטיל סנקציות"

בבתי הכלא בישראל שוהים 6,500 אסירים ביטחוניים, בהם 1,700 אסירי חמאס. את בתנאי הצפייה שלהם בטלוויזיה מסבירים כך בשב"ס: "הטלוויזיה הינה כלי ואמצעי שבאמצעותו אנחנו יוצרים שקט בסביבת האסירים, והיא מאפשרת לנו במידת הצורך להטיל סנקציות עם נטילת המכשיר מהתאים. במסגרת זו, מותרת הצפייה בערוצי הספורט המשדרים את משחקי היורו לכלל האסירים הביטחוניים".
כאמור, הנציבה הנחתה לאפשר את הגדלת המשיכה בקנטינה לאסירים ביטחוניים ב-200 שקלים, קרי ל-800 שקלים בסך הכל במקום 600, כפי שהיה לפני ההקלה. זאת לעומת אסיר פלילי, אשר מורשה למשוך בקנטינה בסכום של 1,200 שקלים.