ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע חרטה על יחסי ישראל עם משטר האפרטהייד בדרום אפריקה בשנות ה-60 וה-70, כך הוא אמר בראיון לעיתון האוגנדי "דיילי מוניטור", שהתפרסם היום (שני) לקראת ביקורו ביבשת השחורה.



נתניהו נשאל על היחסים של ירושלים עם משטר האפרטהייד בדרום אפריקה ואמר כי הם הסתיימו בצל קודמיי בתפקיד ואני שמח על כך. לאחר מכן נשאל האם הוא מתחרט על על טיב היחסים, אמר ראש הממשלה: "כן ואני שמח שזה נגמר".



בראיון מדבר ראש הממשלה על יחסים הקרים בין ישראל למדינות אפריקה גם בעקבות הסכסוך הישראלי פלסטיני ועל רצונו להפשיר את היחסים האלה. "אני מאד פתוח בנושא הזה", אמר. "למה צריך להיות דיסוננס בין היחסים הבילאטרלים האלה ולבין היחסים במולטי לאטרליים? למה לא לתקן את האבסורד הזה?".



לדברי נתניהו, "ישראל נכנסה לרשימה השחורה, ולמעשה בגלל לחץ פוליטי ישראל נבעטה החוצה ממדינות רבות שאיתן היו לנו יחסים בשנות ה-60 וה-70, וזה לקח זמן לשנות את זה".



ראש הממשלה אמר בראיון כי ישראל מוכנה לסייע למדינות אפריקה להילחם בטרור, בעקבות גל פיגועים שבצעו על ידי ארגוני אל שבאב במזרח היבשת ובוקו חראם בצפון ניגריה.
נתניהו התייחס גם לניסיון של המערב לכפות דמוקרטיה במזרח התיכון, ואמר כי יש פה קריאה לא נכונה של הדינמיקה הפוליטית באזור, שתרמה לעליית של "ח'ליפויות עורפות ראשים" בסוריה ובמקומות אחרים, כשהוא מכוון לדאעש. "מתחת לפני השטח בעבעו כוחות האסלאם הקיצוני. זה לא הובן במלואו". הוסיף.