לאחר קריאתו של ח"כ איתן כבל להחרים את נאומיה של חברת הכנסת חנין זועבי, החלו מספר ח"כים לעשות זאת. חברי הכנסת מ"יש עתיד" נטשו את מליאת הכנסת במחאה על עלייתה לדוכן. הנאומים הגיעו במסגרת הצעות האי אמון שהוגשו בממשלה, מול מספר ח"כים בודדים. לאחר מכן, חזר ח"כ אלעזר שטרן, ותקף את התנהלותה של זועבי, ותקף גם את הממשלה. מי שנטש את המליאה היו מאיר כהן, יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן, חיים ילין ויעקב פרי, בהתאם להחלטת הסיעה מהשבוע שעבר. 



ח"כ זועבי, שצפויה לעמוד מחר בפני ועדת האתיקה של הכנסת, בה התקבלו למעלה מ-100 תלונות על התנהלותה, תספוג עונש השעיה כבד. בנאומה אמרה כי "אנחנו לא צריכים להנמיך את הציפיות שלנו מהחיים שלנו, אנחנו צריכים להנמיך את הציפיות שלנו מעצמנו. כל הלוחמנות שלנו לא צריכה לערער את תפיסת הצדק שלנו. זאת השליחות שלנו, זה מה שאנחנו חייבים לעשות, חייבים לעצמנו, חייבים לערכים שאנחנו מאמינים בהם, חייבים לאלה שבחרו בנו, ולדורות שאנחנו סוללים להם כביש לחיים טובים יותר, או שנגמגם ונגיד 'זה מה שמותר, זה מה שאפשר'. 



"ההסתה מסביבנו אינה הסתה נגד סכנה פיזית, היא נגד צדק, נגד קיום שצריך לקיים. יש לנו חזון דמוקרטי של שיוויון, לפעמים הוא מאיים, לפעמים החירות מאיימת. אבל זאת נטייתו הטבעית של האדם, לחיות בחירות ובכבוד. אי אפשר לדכא נטייה טבעית. המאבק נגד עושק. אפשר לחיות ביחד, בלי לגרש ערבים פלסטיניים, אפשר לבנות לערבים ליד היהודים". אגב, ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), שלא נטש את האולם, אמר: "אני חבר ועדת האתיקה, מחר נטפל בתלונות כלפיה, לא מתעסק איתה לפני כן".



ח"כ אלעזר שטרן: "היא לא צריכה להיות בכנסת"

חבר הכנסת אלעזר שטרן, מ"יש עתיד", חזר לאחר מכן לאולם ותקף את זועבי, אבל גם את הממשלה: "חברת הכנסת חנין זועבי לא היתה צריכה להיות בכנסת. קשה לי להגיד את זה, אבל מי שקוראת לחיילי צה"ל רוצחים, ומי שמסיתה אנשים לצאת לרחוב, מי שאמרה שמי שרצח שלושה נערים הם לא טרוריסטים, לא ראוי להיות כאן. 



"אבל בדבר אחד הח"כים הערביים צודקים. אתם מעסיקים אותנו בחוקים פוגעניים, מפלים ערבים, מעוררים שנאה, במקום לדון באמת במי שפוגע בנו, במי שפוגע בציבור הערבי, אתם מביאים לנו חוקים שמבזבזים את הזמן. ניסיתם להביא היום חוק, ואנחנו היינו עסוקים בוועדה איך להגיע לפשרה שלא נצטרך לפנות לבג"ץ. תביאו את חוק העמותות שמפריד בין שמאל לימין, אתם תביאו את חוק ההשעייה, איך להרחיק חברי כנסת. אתם לא נמצאים, אתם לא מקשיבים. לא היתה תקופה שבחנו בה את פקודת הלאומיות של כל אחד כמו עכשיו. אני חושב שאתם מוליכים אותנו ומשסים מגזר במגזר, וכאילו הכיסא ריק לא רק עכשיו. בהערכת הציבור יצאנו מקום אחרון, בעיקר כי אנחנו מבזבזים את הזמן על חוקים חסרי תכלית".