סערה במערכת הפוליטית בעקבות שיחת הבירור שערך שר הביטחון אביגדור ליברמן למפקד גלי צה"ל ירון דקל, בסיומה השווה ליברמן בין המשורר מחמוד דרוויש לצורר הנאצי אדולף היטלר. חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר כי "עד היום ידענו ששר הביטחון הוא גזען, אלים והוזה. כשזימן את מפקד גלצ לבירור בעקבות תוכנית שבה הוקראו שירים הבנו שהוא גם לוקה בבורות. כעת, כשהוא משווה בין צורר למשורר, מתברר שהוא גם מכחיש שואה".



לדברי טיבי, "מחמוד דרוויש הוא לא רק המשורר הלאומי הפלסטיני אלא משורר בעל מעמד בינלאומי ששיריו תורגמו כמעט לכל שפות העולם, והיה מאלה שיצאו נגד מכחישי שואה במזרח. מחמוד דרוויש, האייקון והסמל, משורר המולדת, האהבה והאדמה עבר את יצחק שמיר בחייו, והוא יעבור גם קומיסארים תרבותיים כמו ליברמן ורגב גם כשהוא לא בין החיים".



יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי "רק אדם מלא שנאה ורשע יכול להשוות בין שירתו המופלאה ואוהבת האדם של מחמוד דרוויש לבין כתביו של היטלר".



עודה הוסיף כי "דרוויש היה לא רק משורר נשגב כי אם גם אדם יוצא דופן שיחד עם הכאב על איבוד מולדתו (ועל כפרו הולדתו שנהרס ב-1948) מעולם לא הפסיק להאמין בערכים אוניברסליים ובבני האדם. דרוויש, שהוביל מאבק עיקש ואמיץ נגד הכחשת שואה, ימשיך להוות סמל נצחי לאהבת אדם לחוכמה ולרגישות, ערכים ששר הביטחון אפילו לא מכיר".



מחמוד דרוויש. צילום: רויטרס
מחמוד דרוויש. צילום: רויטרס



חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה בטוויטר לנושא וצייצה: "יותר קל להתעסק עם משורר מת מאשר עם בעיות אמיתיות. ליברמן, תוריד את הידיים מגלצ ותתחיל לדאוג לביטחון". 



מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי זימונו של ירון דקל לבירור אצל שר הביטחון מהווה התערבות חמורה ואסורה של דרג פוליטי בתכני גוף התקשורת. "גלי צה"ל הוא אמנם כלי תקשורת שייך לצה"ל, אך הוא חלק משמעותי מהתקשורת החופשית בישראל ומבצע את עבודתנו נאמנה. שיקולי העורכים, המגישים וכלל העיתונאים בתחנה הם מקצועיים, וההחלטה לשדר תוכנית על המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש היא לגיטימית לחלוטין".



 "השתלחות של שרים בכלי התקשורת, והתערבות של שר הביטחון בתכנים על ידי זימון מפקד התחנה למה שנראה כשיחת נזיפה, מהווה פגיעה חמורה בעצמאות גלי צה"ל, בחופש הביטוי ובחופש העיתונות", נאמר בהודעה מטעם הארגון.