מתרחבת החזית בקואליציה נגד ראש הממשלה על רקע החלטתו לדחות את תחילת שידורי התאגיד הציבורי ל־2018, בעקבות הצטרפותו של אביגדור ליברמן, שר הביטחון ויו”ר ישראל ביתנו, למתנגדי הדחייה. בתחילת השבוע הבא ייוועד ליברמן עם נתניהו במסגרת פגישותיו התקופתיות של ראש הממשלה עם ראשי מפלגות הקואליציה, ואז הוא צפוי להודיע לו שגם הוא מתנגד לדחיית פתיחת שידורי התאגיד. כזכור, סיכמו השבוע ראש הממשלה ויו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לדחות את תחילת שידורי הערוץ מחודש אוקטובר הקרוב לתאריך לא ידוע בשנת 2018.



אתמול אמר ליברמן למקורביו כי מאוחר מדי לשנות כעת את הדברים וכי מהלך הדחייה יגרור איתו עלות תקציבית גבוהה. אמש הביעו גורמים בסביבת ראש הממשלה הערכה כי בסופו של דבר יגיעו הצדדים לפשרה ושידורי התאגיד יחלו תוך פרק זמן קצר יותר. ליברמן מצטרף בזאת לשר החינוך ויו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ולשר האוצר ויו”ר כולנו, משה כחלון, אשר הודיעו השבוע כי הם מתנגדים בתוקף לדחיית השידורים. יש לציין כי בניגוד לעמיתו כחלון, השר בנט לא התחייב כי יצביע נגד המהלך בממשלה.



ביום ראשון תתכנס ועדת הכלכלה של הכנסת לדיון מיוחד על הכוונה לדחות את סגירת רשות השידור ואת פתיחת שידורי התאגיד. לדיון הוזמנו יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר ובכירי התאגיד החדש.