בשבועות האחרונים צצו ברחבי הארץ שלטי פרסום ענקיים לאתר אינטרנט חדש של הליכוד, "מחל נט" שמאז עלייתו לאוויר לפני כחודש צבר כבר למעלה ממאה אלף כניסות. התעלומה הגדולה היא מי עומד מאחורי המיזם. מדובר באתר פייסבוק המתעדכן בקבוצות וואטסאפ וזוכה לתהודה עצומה בקרב חברי הליכוד. צוות ההרצה שלו כולל את נילי אהרון, פעילת ליכוד מירוחם המשמשת כעורכת באתר, ויוסי ג'יבלי, עורך וכתב. האתר החדש מקים אולפן שידורים ברחובות, והוא ישדר ממנו מדי יום מהדורת חדשות מצולמת בת שלוש דקות "ל־130 אלף ליכודניקים" ומהדורת סוף שבוע בת 30 דקות.



בליכוד נפוצו שמועות כי אישים בכירים עומדים מאחורי האתר. בין היתר הוזכרו ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו וכן ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וחבר הכנסת דודי אמסלם. אהרון וג'יבלי מכחישים את הדיווחים. לדבריהם, את המיזם החדש מריץ יואל עקבי, בעל חברת פרסום ברחובות, שזיהה את הפוטנציאל הכלכלי הגלום באתר שיפעל בקרב רבבות חברי ליכוד. "האתר אמור להיות רווחי ולקבל הכנסות מפרסומות, חסויות ובאנרים", אמרה אהרון.



עומד מאחורי הדף? בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי
עומד מאחורי הדף? בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי



ג'יבלי מספר על כמה סקופים שכבר עלו באתר. "אנחנו הראשונים שפרסמנו על ההתפקדות של 'הצל'", טען. "הדיווחים שלנו עוסקים בחדשות מתוך הנעשה בליכוד, חדשות מלשכות השרים וחברי הכנסת וגם נעסוק בנעשה בסניפי הליכוד ברחבי הארץ". אתמול פרסם האתר סקר שבו התבקשו הגולשים לקבוע איזו אג'נדה מייצגת בעיניהם את הליכוד האמיתי, זאת של ח"כ בני בגין או זאת של "הצל". למעלה מ־60% קבעו בגין, אבל 35% הצביעו בעד "הצל".



ג'יבלי ציין עוד כי עד היום פעל בזירה הליכודית אתר מוביל אחד, "ליכודניק" של אריק זיו. "נתניהו אמר שהוא בעד ריבוי ערוצים, אז אנחנו מתחילים אצלנו בבית". "מחל נט" מתכוון להרחיב את פעילותו ולהוציא בכל רבעון עיתון מודפס לחברי הליכוד. הגיליון הקרוב יצא לקראת ראש השנה ב־130 אלף עותקים. "אנחנו עובדים על ראיון משותף של שרה ובנימין נתניהו", אמר ג'יבלי.