משלחת של חברי כנסת מסיעת הליכוד, המבקרת בטייוואן כאורחת הממשלה, נפגשה עם אישים בכירים בשלטון הטייוואני, ובראשם שר החוץ דיוויד לי ושר המדע הונג דואן יאנג. במשלחת הישראלית חברים סגנית יו"ר הכנסת נורית קורן, חברת ועדת החוץ והביטחון ח"כ ד"ר ענת ברקו, ח"כ אברהם נגוסה וח"כ שרן השכל, כולם מהליכוד.



בין ישראל לטייוואן אין קשרים דיפלומטיים, אך מתקיימים קשרים מסחריים הדוקים. במדינה הדרום-מזרח אסיאתית פועלים משרד אינטרסים ונספחות כלכלית ישראליים. היקף הסחר בין שתי המדינות נמצא כל העת בסימן עלייה, ובטייוואן רואים חשיבות רבה בביקור של חברי כנסת ממפלגת השלטון הישראלית. לקראת הביקור תודרכו חברי המשלחת בנוגע לרגישויות המיוחדות ביחסי ישראל-טייוואן וישראל-סין מכיוון שבעבר גרמו ביקורים כאלה לתקריות דיפלומטיות עם הסינים, הרואים בטייוואן חלק מסין.



כך, למשל, בשנת 2009 ביטל סגן יו"ר הכנסת דאז, כרמל שאמה, את נסיעתו במסגרת משלחת ח"כים לטייוואן בשל התנגדות הסינים. השגרירות הסינית בישראל הביעה מחאה על כך שסגן יו"ר הכנסת אמור לקחת חלק בביקור, מה שלטענתם היה הופך אותו לביקור רשמי. בעקבות הביקורת הורה יו"ר הכנסת דאז, ראובן ריבלין, לח"כ שאמה לבטל את נסיעתו.



ח"כ ד"ר ענת ברקו, החברה במשלחת הנוכחית, סיפרה כי "במסגרת הביקור בטייוואן נפגשנו עם שר החוץ, שר המדע ובכירים בממשל. הטייוואנים צמאים להעמקת שיתוף הפעולה עם ישראל, ובניגוד למקומות אחרים בעולם - אין שם אנטישמיות".