תדהמה במפלגת העבודה: עופר נוימן, מי ששימש כדוברו האישי של יו"ר המפלגה, ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, פרש מתפקידו והתמנה לדוברה של חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני), שרק לאחרונה קראה להרצוג להתפטר על רקע המגעים שקיים עם ראש ההמשלה בנימין נתניהו על הצטרפות לממשלתו.



בעקבות חשיפת המגעים, כתבה שפיר הודעה חריפה בה קראה להרצוג להתפטר ואמרה: "זה כבר לא משנה האם הרצוג יזחל לתוך הממשלה או לא, התוצאה היא שהוא איבד את אמון הציבור ואת האמון של רוב חברי מפלגתו ועכשיו הוא חייב ללכת".



"איך יוכל יו"ר האופוזיציה הרצוג לעלות לדוכן הנואמים ולבקר את מדיניות הממשלה רגע אחרי שעשה הכל כדי לחבור אליה", שאלה שפיר, וכעת שואלים במפלגה איך יוכל נוימן לדברר תא שפיר נגד הרצוג. 



נוימן אמר הערב למעריב: "החלטתי לעזוב כבר לקראת סוף המושב הקודם. זה תוכנן זמן ארוך ונעשה בתיאום מלא עם הרצוג. אני מעריך ואוהב את הרצוג וחושב שהוא מנהיג ערכי ששם את טובת המדינה מול עיניו בכל רגע ופשוט הרגשתי צורך לעשות שינוי לאחר שנתיים ארוכות ומאומצות".



נוימן הוסיף: "נקרתה בפני הזדמנות להצטרף לסתיו שפיר שהיא נבחרת ציבור מהדור שלי, מנהיגת המחאה של הדור שלי, תנועה שאני וכל החברים שלי ראינו ורואים בה תקווה גדולה. בפריימריז הראשונים שלה עבדתי כמו משוגע כי התרגשתי שזה קורה, הרגשתי שזו זריקת אנרגיה מדהימה לפוליטיקה הישראלית כולה. ועכשיו אני מרגיש שאני יכול להמשיך את אותה דרך בעבודה המשותפת איתה". לדבריו, הוא פגש  את שפיר כרכז המחלקה הפוליטית של תנועת השומר הצעיר.


הבוס הקודם. הרצוג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הבוס הקודם. הרצוג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


נוימן עלה לכותרות לפני כחודשיים וחצי, לאחר שצפה בסרט התיעודי מעורר המחלוקת "המתנחלים". נוימן ביקר בפייסבוק בצורה קשה את ההתנהלות מול אנשים ספציפיים, ואף הגדיל וכתב כי המתנחלים "בנו בתים על חשבון הדם של החברים שלנו". 

"הם בנו בריכות על חשבון הדם של הילדים שנרצחים". מאוחר יותר מחק חלקים מהפוסט, אך זה היה מאוחר מדי, והפוסט המקורי אף צולם ונשלח ברחבי הרשת. רבים מהגולשים דרשו לפטר את נוימן לאלתר בעקבות הדברים הקשים שכתב. ח"כ הרצוג מיהר להגיב ברשתות החברתיות ומתח ביקורת אף הוא על הדברים.

הרצוג הגיב לפוסט המדובר וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "הפוסט של עופר נוימן, הדובר שלי, הוא ביקורתי מאוד, בוטה מאוד ושגוי מאוד כי הוא מייצר הכללה שאיני מוכן לקבל ומשתמש בדימויים שאסור לנו בשום פנים ואופן להשתמש בהם. אני פוגש מתנחלים כמעט מדי יום, תנועת העבודה היתה זו שעודדה ובנתה את חלק ממפעל ההתנחלויות וגם אם יש לנו ביקורת על מנהיגות המתנחלים הם לעולם היו ויהיו אחים שלנו וחלק ממשפחתנו המורחבת".


 
"קראתי לעופר הבוקר והיתה לנו שיחה קשה, לא על הביקורת, גם לא על העלאת פוסט פוליטי שלא בידיעתי אלא על השימוש בהכללות ובדימויים פסולים שכאלה. זה אפילו לא קשור לכך שאנחנו אנשים פוליטיים, אלא לעצם היותנו בני אדם. אז חופש ביטוי כן. הסתה והכללות לא, ושנאה בטח שלא. זה נכון לדובר שלי וזה נכון לכל אחד מאיתנו".