ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז היום (שלישי) בביקורו בהולנד כי ישראל תחבר את עזה לגז באמצעות צינור וכי ההחלטה כבר התקבלה בקבינט המדיני-ביטחוני. נתניהו אמר לראש ממשלת הולנד מארק רוטה: "היום שוחחנו במספר צעדים חשובים למטרה זו, תחילה, שיפור את אספקת האנרגיה והמים לעזה. אין לנו מאבק, שום ריב, עם העם בעזה, רק עם חבורת הבריונים הטרוריסטים שסוחטים אותם. אנחנו נאבקים בטרוריסטים אבל אנחנו רוצים לעזור לאוכלוסייה והצעד הראשון הוא לשפר את אספקת האנרגיה והמים לעזה, ובכלל זה הנחת צינור גז".



נתניהו הוסיף: "אתם שאלתם - האם אנחנו מוכנים לעשות את זה? ואני אומר לכם כאן היום שהחלטנו בקבינט לעשות זאת, ואני מעריך את הסיוע שלכם בהגשמת הפרויקט הזה".



מדובר בצינור מהמאגרים הימיים לרצועת עזה שאמור לפתור את משבר האנרגיה. בעבר כמה ממשלות רצו להשתתף במימון היוזמה כדי לעזור הומניטרית לרצועה. גורם מדיני אמר כי ככל הנראה גורמים בקהילה הבינלאומית יתמכו בישראל ביוזמה ובנוסף תזכה ישראל בנקודות בדעת הקהל הבינלאומית.



ישראל מעבירה כיום לרצועת עזה סולר לצורך הפעלת תחנת הכוח ברצועה. אולם לסולר מספר בעיות, ביניהן העובדה שגורמי טרור משתמשים בו לרקטות. לעומת זאת, בגז אין שימוש לתעשיית הטרור.



גבול עזה. צילום: רויטרס
גבול עזה. צילום: רויטרס



בפגישתם של נתניהו וראש ממשלת הולנד דנו השניים גם במלחמה הבינלאומית בטרור, בזעזוע הפוליטי במזרח התיכון ובהרחבת שיתוף הפעולה הכלכלי ובידע הישראלי בתחום הסייבר.



ביקורו של ראש הממשלה נתניהו מתנהל כשברקע סוכנויות הידיעות פרסמו שראש ממשלת הולנד לשעבר אנדריאס ואן-אגט (85), שכיהן כראש ממשלה מ-1977 ועד 1982 ושידוע בעמדותיו הפרו-פלסטיניות, אמר כי נתניהו הוא "פושע מלחמה", וציין שיש לעצור אותו עם בואו להולנד.