למרות הגינוי האמריקני החריף לסרטון שראש הממשלה בנימין נתניהו העלה בחשבון הפייסבוק שלו, בירושלים לא מתנצלים. בדיוק להפך. השר יובל שטייניץ הגן הבוקר (ראשון) לפני ישיבת הממשלה על נתניהו ואמר: "יש פה דרישה לטיהור אתני, וצריך להסתכל מה אומר מי שדורש. באנגלית אבו מאזן רוצה לפנות את ההתנחלויות כי הן בלתי חוקיות ושהן מכשול לשלום, אבל בערבית הוא אומר שהוא רוצה לנקות את פלסטין מיהודים - והוא לא מדבר רק על ההתנחלויות אלא גם לנקות את תל אביב, כפר סבא, חיפה ובאר שבע".



שטייניץ הסביר את כוונת נתניהו ואמר כי "ראש הממשלה לא דיבר על ההסדר הסופי והמחלוקות המדיניות והפוליטיות בינינו לבין הפלסטינים או בין האמריקאים. יש חילוקי דעות, זה ידוע. ראש הממשלה הציף בעיה והיא הגזענות והאנטישמיות בתעמולה הפלסטינית - איך הפלסטינים תופסים את זה שבמערכת החינוך הפלסטינית מדברים לעתים על זה שהנאצים הבינו שצריך לנקות את אירופה מהעם היהודי המזיק והמסוכן, מהקופים והחזירים".



השר שטייניץ אמר כי ראש הממשלה בדבריו שיקף את האנטישמיות הפלסטינית. "מי שרוצה באמת שיהיה פה שלום בין יהודים לערבים לא יכול להתעלם מהבעיה הזאת. זה לא ראש הממשלה שמדבר על טיהור אתני, אלא בדבריו משקף את מה שאומרים הפלסטינים בעצמם. הם מדברים על טיהור אתני בערבית במערכת החינוך ובתקשורת שלהם", סיכם.





מחלקת המדינה האמריקאית גינתה את סרטון הטיהור האתני של נתניהו. הסרטון "אינו יאה ובלתי מועיל", נאמר בתדרוך היומי לכתבים. דוברת המשרד אליזבת טרודו אמרה: "ברור שאנו חולקים נמרצות על אפיונם של אלה שמתנגדים לפעילות ההתנחלויות, או אלה שרואים בהן מכשול לשלום, כאנשים שקוראים לטיהור אתני של הגדה המערבית מיהודים. אנו מאמינים שהשימוש בטרמינולוגיה הזו אינו יאה ובלתי מועיל. ההתנחלויות הן נושא שצריך לדון בו בשיחות על המעמד הסופי".



טרודו הוסיפה כי "אנו שותפים להשקפה של כל אחד מהממשלים הקודמים בארה"ב ולקונצנזוס האיתן של הקהילייה הבינלאומית, שהפעילות המתמשכת של ההתנחלויות היא מכשול לשלום. אנו מוסיפים לקרוא לשני הצדדים להפגין, באמצעות מדיניות וצעדים בשטח, שיש להם מחויבות כנה לפתרון של שתי מדינות לשני עמים".



לאחרונה גינתה מחלקת המדינה האמריקאית בשורה של גינויים חריפים את החלטות הבנייה והשתמשה בשפה חריפה מתמיד: "רק השנה הועמדו אלפי יחידות דיור לרשות ישראלים בגדה המערבית; מאחזים בלתי חוקיים והתנחלויות בלתי מאושרות קיבלו הכשר חוקי באופן רטרואקטיבי; שטחים רבים יותר בגדה המערבית הופקעו כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, התנהלות כזו מעלה ספקות ממשיים לגבי כוונות ישראל בגדה המערבית בטווח הארוך".