ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגוש את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, פגישה ראשונה בין המנהיגים לכל הפחות מאז משט המרמרה במאי 2010. כך נחשף היום (ראשון) בחדשות הערוץ הראשון. מלשכתו של ראש הממשלה נתניהו נטען כי לא נקבעה פגישה. לפי הדיווח, הפגישה תיערך בניו יורק במהלך דיוני העצרת הכללית של האו"ם, והוא סוכם במגעים חשאיים בין המדינות. 

בסוף החודש צירף ארדואן את חתימתו להסכם הפיוס שהעובר לאחרונה בין שתי המדינות. בהסכם, במסגרתו טורקיה הסירה את תביעותיה נגד קציני צה"ל בעקבות אירועי משט המרמרה, הוחלט כי ישראל תאפשר לטורקיה הזרמת כספים לבנקים בעזה. סוכם גם כי ישראל תאפשר הקמת מתקן להתפלת מים במימון טורקי בעזה, וכן הקמתה של תחנת כוח ברצועה שתיבנה לאחר הקמת המתקן להתפלת המים. בנוסף, ישראל העבירה לאנקרה תשלום של 20 מליון דולר כפיצוי לנפגעי הפשיטה. 

נתניהו. בלשכתו טוענים כי לא נקבעה פגישה. צילום: רויטרס

לאחר שההסכם אושר בממשלות של שתי המדינות, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי מדובר בהסכם חשוב. "הוא לא חף מביקורת, זה הסכם חשוב למדינת ישראל. זה חשוב להיום, למחר, ולדורות הבאים. זה לא ירח דבש, אבל האינטרסים החיוביים הם גדולים יותר. אביא זאת לאישור הקבינט. לא מתרשם מציוצים וקנטרנות. חשוב להוביל את המדינה לשגשוג".