הנשיא התשיעי שמעון פרס, בן ה-93, פונה הערב (שלישי) לבית החולים "תל השומר" לאחר שסבל מאירוע מוחי. מלשכתו נמסר בתחילה: "הנשיא התשיעי שמעון פרס אושפז בבית החולים תל השומר כשהוא סובל מאירוע מוחי, מצבו יציב והוא נמצא בהכרה מלאה. הוא מקבל ברגע זה טיפול תרופתי בהתאם". אולם לאחר מכן מצבו התדרדר ולפי דיווחים, בשעה זו מצבו קשה, הוא מורדם, מונשם וסובל מדימום מסיבי במוחו.


ד"ר דורית טקס-מנובה, מנהלת בית החולים שיבא בפועל, הסבירה ל"מעריב אונליין" כי מסתמן שנגרם לפרס נזק נוירולוגי כתוצאה מהעדר אספקת חמצן לחלק במוח, ההחלטה שעומדת כרגע בפני משפחתו של הנשיא לשעבר וצוות הרופאים היא האם, וזאת לאור גילו המתקדם של פרס ובעיות בריאות נוספות שנובעות עימו, לנקז את הדימום או לא.

מנהל בית החולים שיבא הנכנס, פרופ' איציק קרייס, ובנו של הנשיא לשעבר, חמי פרס עדכנו את התקשורת על מצבו של פרס. פרופ' קרייס אמר כי הנשיא התשיעי עבר אירוע מוחי עם מרכיב משמעותי של דמם. "פרס עבר מספר הדמיות והוא מטופל על ידי מיטב הרופאים מורדם ומונשם. בשעות הקרובות נקיים הערכת מצב לגבי מצבו". 

מנהל בית החולים שיבא, פרופ' איציק קרייס. צילום: אבשלום ששוני
מנהל בית החולים שיבא, פרופ' איציק קרייס. צילום: אבשלום ששוני


בנו של פרס, חמי, אמר:  "אלה שעות לא קלות לי ולבני משפחתי, אבי עבר היום אירוע לא פשוט ואני רוצה קודם כל להודות לצוות הרופאים שבודק אותו ומתייעץ עם בני משפחה למקרה שניאלץ לקבל החלטות בהמשך, אך לא כרגע. הרופאים עושים עבודה נפלאה ובשם המשפחה אני מודה להם. בני המשפחה מתכנסים כעת בבית החולים, אנחנו מקבלים פניות רבות, עוטפים אותנו בדאגות, תפילות וברכות. אני רוצה למסור לכל אלה ששולחים הודעות שלא היה דבר יקר יותר לאבי מעם ישראל, אנחנו מודים על הדאגה ואהבה ומקווים לטוב". 

"אבא שלי הוא איש מיוחד במינו, אני מאמין ומתפלל לבריאותו. שכל מי שיתפלל ימשיך להתפלל איתנו. אנחנו מודים לכולם על הדאגה והאהבה", הוסיף חמי פרס.

חמי פרס בתדרוך לתקשורת. צילום: אבשלום ששוני
חמי פרס בתדרוך לתקשורת. צילום: אבשלום ששוני




גורמים רפואיים סיפרו שהמקרה של פרס מזכיר במובן מסוים את מה שאירע לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, שלקה באירוע מוחי לפני עשר וחצי שנים. שרון קיבל תרופות מדללות דם שבסופו של דבר בגללן קיבל את אירוע המוחי. פרס, שעבר בתחילת השנה אירוע לבבי, קיבל גם הוא תרופות מדללות דם וספג אירוע מוחי בצדו הימני של המוח - כמו ראש הממשלה לשעבר שרון.

לצדו של הנשיא לשעבר נמצאים שלושת ילדיו ושוטרים הוצבו בכניסה על מנת למנוע כניסה של אנשים לא רצויים. בכניסה למחלקה בה מאושפז פרס נמצאים עשרות צוותי טלוויזיה מישראל ומהעולם המחכים לעדכון על מצבו. גם עוברי אורח בבית החולים עוצרים במקום ומביעים משאלה שפרס בן ה-93 יתגבר גם הפעם.

רבה הראשי של קריית גת, הרב משה הבלין, שהיה בביקור חולים במחלקה לטיפול נמרץ, נשא תפילה להחלמתו. "בעזרת השם שיהיה בריא ונאמר אמן", אמר והוסיף: "פרס הוא הנשיא שלנו".

מוקדם יותר היום, העלה פרס לחשבון הפייסבוק שלו סרטון וידאו בו עודד את התעשייה הישראלית. "מהו מוצר כחול לבן עבורכם? עבורי זהו הסלט הישראלי, הפירות הנפלאים שלנו, התעשייה המצוינת וההייטק המתקדם. אני גאה בתעשייה הישראלית - מוצר ישראלי זה הלייק שלי!", כתב בפוסט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מנהל בית החולים וקיבל עדכון על מצבו הרפואי של פרס. לאחר מכן מסר את תפילותיו של העם כולו להחלמה מהירה. הוא כתב בטוויטר: "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותך והעם כולו מייחל להחלמתך".

כזכור, לפני מספר ימים עבר פרס השתלת קוצב לב ושוחרר יום לאחר מכן. בחודש ינואר עבר פרס הליך צנתור לאחר שסבל מאירוע לבבי קל. הוא פונה מביתו לבית החולים "תל השומר" בעקבות לחצים בחזה. במהלך הטיפול שעבר אובחן עורק מוצר, אשר הורחב בהצלחה בבית החולים. בתום חמישה ימי אשפוז שוחרר פרס מבית החולים, ובהודעה שמסר אז לתקשורת אמר: "ימים מרתקים עברו עליי, אני שמח מאוד לשוב לעבודה, יש עבודה רבה וזאת היתה מטרת ההבראה".




פרס הודה לרופאים שטיפלו בו והוסיף: "קיבלתי את מיטב האיכות האישית והיכולת המודרנית ביותר בטיפול בלב. לו זה היה קורה במקום אחר או תקופה אחרת, אינני יודע מה היה קורה. אם למישהו קורה משהו, ממליץ לכם להגיע לתל השומר. רמה אנושית גבוהה מאוד ואנושית, טיפלו בי ופינקו אותי. אני מרגיש משופץ ומשופר. רציתי להמשיך לשרת את המדינה".

מספר ימים לאחר ששוחרר מבית החולים הוזעקה אליו שוב ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים "תל השומר" בעקבות כאבים שחש בחזה. אחרי בדיקת אק"ג שנעשתה על ידי פראמדיק, פרס אובחן כסובל מהפרעת קצב קלה בליבו. על פי החלטת רופאיו, הנשיא התשיעי שהה בהשגחה ושוחרר לביתו לאחר יומיים.

הגעתו של פרס לטיפול סוקרה באופן נרחב באמצעי התקשורת, מה שעורר ביקורת מצד משפחתו. בתו, ד"ר צביה ולדן, שוחחה אז עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" ואמרה: "יש בפסטיבל התקשורתי הזה כמה דברים שהם לא לרוחי. למשל, כשמפרסמים את זה תוך כדי שהוא באמבולנס ונוסע לבית החולים. זאת מכה שאנחנו תמיד סובלים ממנה. אני לא מספיקה לכתוב מייל לילדים שלי, שרציתי לכתוב אותו אחרי הצנתור, וכבר יש הודעות, זה לא יפה ולא נחמד. אבל זה היה ככה מאז ומעולם. אני בטוחה שזה בא מאהבה אבל היא לפעמים מכבידה".