ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי (ש"ס), יעקב ליצמן (אגודת התורה) וח"כ משה גפני (דגל התורה), הביעו היום (חמישי) מחאה על עבודות התשתית המתוכננות לשבת. לטענת החרדים, אפשר היה לקיים את העבודות באחד מלילות השבוע ללא הפרעה ניכרת והגדירו את העבודות בשבת כפגיעה חמורה בכבוד השבת,



ראשי הסיעות האשימו את התנהלות המשטרה במשבר וטענו כי "ביצוע העבודות בליל שבת חמורה מאד ואנו מביעים מחאה תקיפה על כבודה של השבת, העבודות אכן צומצמו באופן ניכר וחלק גדול מהעובדים אינם יהודים", אך עם זאת,מחו החרדים על "התנהלות המשטרה שמהווה גורם לא מקצועי כשהיא מאלצת לבצע את העבודות בליל שבת, כשאפשר לבצען ביום חול". החרדים אף הודיעו כי הם יידרשו להפגש עם המפכ"ל בכדי למחות על כך, "צר לנו שהתקבלה החלטה בנושא החשוב והערכי הזה, מבלי לנסות ולמנוע את הפגיעה בשמירת שבת קודש. אנו נדרוש פגישה מיידית עם מפכ"ל המשטרה להעמידו על חומרת הדברים", אמרו.



נתיבי איילון ייחסמו לתנועה


עבודות תשתית המתוכננות בתחנת תל אביב מרכז יחלו מחר בלילה ויביאו לסגירת חלקים מנתיבי איילון ולשיבושי תנועה קשים, זאת שלושה שבועות לאחר שנתיבי איילון נסגרו בשל הצבת שלד המקטע הדרומי של תחנת השלום. בשבת מתוכננות להתבצע עבודות נרחבות בתחנת תל אביב מרכז. החל מהשעה 23.30 ייחסמו לתנועת כלי רכב שלושה נתיבים מתוך ארבעה בנתיבי איילון לדרום, בקטע שבין מחלף ההלכה למחלף ארלוזורוב. במשטרת התנועה הבהירו שגם ייחסמו הירידות ממחלף קק"ל וממחלף רוקח לכביש 20.



עבודות הרכבת בתחנת ארלוזורוב. צילום: רכבת ישראל
עבודות הרכבת בתחנת ארלוזורוב. צילום: רכבת ישראל



כזכור, לפני כשבועיים פרץ משבר בעקבות עבודות השבת, לאחר שסמוך לכניסת השבת הופסקו עבודות תשתית של רכבת ישראל והדבר גרם ביום ראשון לעומסי תנועה כבדים וקריסת מערך התחבורה הציבורית. בשבת שעברה בוצעו עבודות תשתית בעקבות אישור שהעניק שר העבודה, חיים כץ. ברכבת ישראל הבהירו גם לסוף השבוע הקרוב ניתנו אישורי עבודה בשבת על ידי משרד העבודה.



השיבושים בתל אביב בסוף השבוע צפויים להיות רק "קדימון" לקראת מה שצפוי החל מיום שני ובמשך שמונה ימים, כאשר תופסק תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה והצפון, בשל עבודות לחשמול מסילת הרכבת, לקראת הכנסת הקו המהיר בין תל אביב-לירושלים לפעילות בעוד כשנה וחצי.