"צעירים פלסטינים שיוצאים לפיגועים, עושים זאת על דעת עצמם, מאחר ואיבדו את התקווה", כך אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הנמצא בביקור מדיני בוונצואלה, שם נערך כינוס המדינות הבלתי מזדהות.



אבו מאזן קרא להתנגדות עממית בדרכי שלום, והדגיש שוב כי "ידי הפלסטינים מושטות לשלום". מבלי להתייחס ישירות לפיגועי סוף השבוע, הוסיף ראש הרשות, כי הפלסטינים מגנים את הטרור בכל צורותיו ולא משנה מה מקורו.



במפגש עם 80 סטודנטים ובוגרים פלסטינים באי מרגריטה בוונצואלה, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית: "כל יום יש לנו שהידים, וצעירים האוחזים סכינים. אל תאמינו למי שאומר שיש מי שדוחף אותם או מסית אותם. הם עושים זאת על דעת עצמם, מאחר והם איבדו את התקווה, ואז יצאו עם סכינים כדי לבצע פיגועי דקירה".



בעניין המשא ומתן הפנימי עם חמאס, אמר אבו מאזן: "אנו חלוקים אתם בכל דבר, אך אני אומר בכל מקום שחמאס הם חלק מהעם הפלסטיני, ואיננו מתכחשים לכך. אף אחד לא מבטל את האחר ואף אחד לא מגרש את השני. אנחנו חלוקים אתם ברעיונות, בעקרונות ובמדיניות אך עלינו לחיות יחד. אין שום דרך אחרת מלבד הדמוקרטיה". לדבריו, ב-21 בחודש אמורה להיות פסיקת בית משפט פלסטיני לגבי עתיד הבחירות, ולפי החלטה זו יפעלו.