נציגי מפלגת בל"ד קיימו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בנצרת בעקבות גל המעצרים של בכירי המפלגה ומסרו כי "מדובר ברדיפה פוליטית". לדבריהם, "הגל הזה מיועד להטיל טרור ומורא על הציבור הערבי ועל הפעילות הפוליטית שלנו, כי אנחנו יודעים מהניסיון רב שנים איך מטפלים כביכול בהאשמות המופנית כלפי הציבור הערבי".



מוחמד בארכה, ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, שבעבר שימש חבר כנסת מטעם חד"ש,  אמר במסיבת העיתונאים: "נהוג שהמבקר קורא למפלגה לתת תשובות ואחר כך לתקן את הליקויים, ואם זה לא מסתדר, הוא מטיל קנס, אבל מכאן ולהפוך את זה לפשיטות קומנדו, לא היה לדבר הזה אח ורע. הפרשנות היחידה היא, המשך הרדיפה כלפי הציבור הערבי, כלפי זכותו לפעול פוליטית מחוץ לכלוב ולקופסה של הקונצנזוס הציוני".


"היו צריכים לעצור את נתניהו ראשון"

עוד הוסיף בארכה: "אני רוצה לומר בפשטות, אם ההאשמות האלה כלפי חברי בל"ד מחייבים גל כזה של מעצרים באישון לילה, הם היו צריכים לפנות לרחוב בלפור למעונו של ראש הממשלה לעצור אותו ראשון, בכל מה שקשור להתנהלות כספית על חשדות יותר כבדים והפקרות והתנהגות. בשם כל האזרחים הערבים אני מודיע - בל"ד לא תהיה לבד. כולנו מרגישים וחשים שהקנה מכוון לכולנו".




ח"כ ג'אמל זאחלקה יו"ר סיעת בל"ד הדגיש: "תמיד יש חילוקי דעות עם המבקר, אבל הוא בחר בגלל לחצים פוליטיים להעביר את הנושא למשטרה. ברור שיש גורמים עלומים שמנסים תמיד לעשות משהו. יש מי שמנסה להפוך אתה דבר הזה לכלי לניגוח פוליטי ויש כאן גזענות גוברת נגד הציבור הערבי. התוכנית היא להשתיק את כל אלה שעוברים את תחומי הקונצנזוס ויומם יגיע לטיפול המשטרתי. המשטרה היא היפר אטרקטיבית ואין לנו אלא להסיק שמדובר במשטרה פוליטית. בעבר ניסו לפגוע בבל"ד וכל הניסיונות נכשלו. יש לי חדשות בשביל כל אלה שחושבים לפגוע בבל''ד - גם הפעם, אתם תכשלו. הציבור תומך בה ואנחנו חלק בלתי נפרד מהנהגת הציבור הערבי. אני מאד גאה שאנחנו כולם מאוחדים פה אחד נגד רדיפה פוליטית".



נציגי בל''ד במסיבת העיתונאים. צילום: דוברות בל''ד
נציגי בל''ד במסיבת העיתונאים. צילום: דוברות בל''ד



כזכור, היום חשפה המשטרה חשד לשורת עבירות בהקשר לכספים שהתקבלו לצורך מימון המפלגה. החקירה החלה בעקבות דוח מבקר המדינה ואתמול עוכבו לחקירה למעלה מ-20 חשודים, בהם בכירים ופעילים במפלגה. מעצרם של שניים מבכירי המפלגה הוארך בארבעה ימים, כשהחשדות העיקריים נגדם הם מרמה והלבנת הון.



בל"ד גינתה את מעצרם של עשרות מפעיליה, והדגישה שזו הסלמה מסוכנת ועוד נדבך במסע הרדיפה הפוליטית נגד המיעוט הערבי בכלל ונגד התנועות הפוליטיות בפרט. מבל"ד בתגובה למבצע החיפושים המשטרתי כי "הפרסומים כאילו מדובר בעבירות של ניהול כספי של בל"ד היא מצג שווא שנועד לכסות על הכוונה האמיתית, שהיא להשתיק בל"ד ולפגוע בתפקודה ובתפקידה הפוליטי כחוד חנית במאבק נגד דיכוי ואפליה ושלילת זכויות".