חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התארחה הערב (שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 והתייחסה לפגישה שקיימה עם שר הביטחון לשעבר אהוד ברק בניו יורק: "אנחנו רואים גם מה שקורה וגם את מה שיכול להיות. ברק ואני שותפים לביקורת על המקום אליו הממשלה לוקחת אותנו. אני לא מדברת רק איתו אלא רוצה להקים גוש רחב. גם מצביעי לפיד שותפים לאותן עמדות ולרצון להחליף את נתניהו". השניים נפגשו בשולי הכנס שארגן נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון.



לבני התייחסה לאותם ניסיונות להקים גוש-מרכז שמאל לקראת הבחירות הבאות: "אם אנחנו נשכיל ונצליח לעשות את מה שהתחלנו לעשות בבחירות האחרונות, ונצליח להקים את אותו גוש שבא לציבור ואומר 'זאת דרכנו'. הציפייה שלי היא שכל מי שירצה להצטרף יצטרף. אני רוצה שיבואו אותם אנשים שלא רק יושבים בבית כמו דגים, ויתמודדו בפריימריז פתוחים".

אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני
אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני


"צריכים לדאוג לעצמנו ולא לעשות טובה למישהו"



שרת החוץ לשעבר התייחסה גם לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם: "נתניהו תמיד שכנע אותנו שכולם נגדנו ועכשיו לראשונה הוא אומר שיכול להיות עתיד טוב יותר, וזה נכון. יש כאן הזדמנות מדינית אמיתית עם הצעות של העולם הערבי המתון לחזור לקשר עם ישראל, אלא שנתניהו אומר 'אני רוצה שלום אתכם ולא עם הפלסטינים' והם אומרים 'תעשה צעדים בשטח'. הבעיה היא שיש הזדמנות אמיתית על השולחן ונתניהו לא מוכן לקיים צעדים".



לדבריי לבני, "הגיע הזמן שהסיפור הזה, שנתניהו רוצה ולא יכול, יסתיים. הייתה לו ממשלה אחרת, והוא בחר לצאת לבחירות, בחר לא לשתף פעולה עם האמריקאים. הוא מפספס הזדמנות מסיבות פוליטיות כי הוא מפחד מאנשים כמו יריב לוין ומהבית היהודי. הנאום שלו נגמר בפקה פקה - 'אני אנאם פה אתה שם'. יש מעשים שאפשר לעשות והוא לא רוצה לעשות אותם". לגבי טענות ה"אין פרטנר" בצד הפלסטיני אמרה כי "תפקידה של מנהיגות לבצע צעדים, לא משנה מה הצד שהשני עושה. נתניהו מנצל את זה שהפלסטינים לא משהו כדי לרכב על זה וכדי ללכת להסדר. אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו ולא כטובה לאבו מאזן או לאובמה".



"לשים את האגו בצד"


לבני הציגה שלושה תנאים להקמת מחנה מאוחד בגוש המרכז-שמאל: הסכמה לעמדות משותפות, לא לחבור לנתניהו, ולשים את האגו בצד. "
אני מבקשת שמכל מי שרוצה להחליף את השלטון שישנס מותניים ויבוא". 

לבני מתחה ביקורת על נתניהו ועל התנהלותו במשפט החייל היורה: "כשראש ממשלת ישראל אומר 'אני מתקשר להורים של אלאור אזריה כמו שאני מתקשר למשפחות שכולות ופצועים' זה כשל מוסרי, וכשיריב לוין מדבר נגד בג''צ זה משרת את הימין המתנחלי ובזה צריך להילחם".