ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לערוץ 2 הערב (שבת) לראשונה מאז הבחירות, והתייחס למגוון נושאים, בהם יחסיו עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה. "תמיד נהניתי לפגוש אותו, בניגוד למה שחושבים.  נפגשנו 17 פעמים, בחלק מהפגישות הסכמנו על דברים ובחלק לא. הפעם הפגישה קרתה אחרי שחתמנו על הסכם עשור לסיוע ביטחוני. השגת ההסכם היא רגע חשוב למדינה וליחסים בין המדינות". בנוגע להשערות כי אובמה יקדם יוזמה אנטי ישראלית בחודשים שלאחר הבחירות אמר נתניהו כי "הפעם האחרונה שאובמה הטיל וטו על החלטה באו"ם הייתה ב-2011 על החלטה אנטי ישראלית", וכי הוא "מקווה שהמדיניות הפרו ישראלית תמשך". 



נתניהו התייחס בנוסף להצעתו לאבו מאזן לנאום בכנסת. לדבריו, "אם הייתי פוסל מגעים עם מנהיגים ערבים כי אמרו דברים מקוממים זה לא היה מועיל למדינה. ברור שההנהגה הפלסטינית ואבו מאזן שוהים במלכודת פנימית. הם עשו כ"כ הרבה תעמולה נגד המדינה שקשה להם לעשות שינוי. יש שינויים דרמטיים באזורנו. יש ניצנים של שינויים בכמה מדינות באזור. בתקשורת הערבית ישנן אמירות לפיהן 'אולי צריך לחשוב אחרת על העם היהודי וישראל'. זה מראה לי שלפחות אצל חלק משכנינו יש הכרה שהם לא יכולים להעלות את היחסים איתנו לרמה יותר רחבה ויותר גלויה בלי שיתחילו לעצור את התעמולה נגד המדינה. אצל הפלסטינים זה לא קרה".



לגבי פתרון מדיני אמר נתניהו כי "מעולם לא התכחשתי לקשר העמוק למולדת שלנו. מי מכיר כמוני כל ערוץ, כל גבעה, כל ואדי? כשחופרים באדמה לא מוצאים עתיקות פלסטיניות. אני לא רוצה מדינה דו לאומית, אלא הסדר שבו הפלסטינים יצטרכו להכיר במדינה שלנו בתמורה לזה שנכיר בשלהם. לא מדינה שיציפו בפליטים אלא מדינת לאום של העם היהודי. הסירוב להכיר במדינה בגבולות כלשהם היה ונשאר לב הסכסוך". 



בהקשר לגל הטרור אמר כי "חל פיחות משמעותי בטרור, אבל אמרנו שיהיה ניסיון לאתחל את זה מחדש סביב החגים המוסלמים והיהודים. יש היערכות של צה"ל, המשטרה, והשב"כ יוצאת מהכלל. הגופים האלו עושים עבודה נהדרת". 



נתניהו הגיב על הטענות נגדו מצד השר בנט כי לא היו דיונים בקבינט הביטחוני על המנהרות לפני מבצע צוק איתן: "אני יכול להגיד את העובדות. היו 13 דיוני קבינט בשנה וחצי לפני צוק איתן בהן נידון נושא המנהרות. הדברים יתבררו במהלך הזמן". 



על פרישתו של השר לשעבר יעלון וכניסתו של השר ליברמן לתפקיד שר הביטחון, אמר נתניהו כי "עבדתי מצוין עם בוגי, ואני ועבד מצוין עם ליברמן. לכל אחד מהם יתרונות משלו ומה שחשוב זה עבודה משותפת. אני סומך על שיקול דעתו של ליברמן אבל בסוף צריך לסמוך על רה"מ, כי זה בסוף האדם שכולם מסתכלים עליו בתום דיון בקבינט". על חילוקי הדעות שהיו ביניהם בעבר אמר כי "במהלך פולמוס פוליטי אומרים כל מיני דברים שאח"כ מתחרטים עליהם. מה שחשוב זה עבודה, מדיניות תקיפה ולפעול בזמן נגד סכנות מתרבות". 



נתניהו התייחס למשפט אזריה ולשיחת הטלפון שביצע לאביו של החייל, צ'רלי אזריה: "אני נותן למערכת המשפט לעשות את עבודתה. התהליך ימצה את עצמו, אנחנו נותנים גיבוי לצה"ל. לא מצטער על השיחה לאבא של אלאור. אמרתי לו 'שים יהבך על צה"ל, על הרמטכ"ל, המפקדים ומערכת המשפט'. לא התקשרתי להורים של חיילים אחרים שעברו על פקודות, אבל התקשרתי להורים שילדיהם נפלו ונעדרו. יש כאן יש מצוקה גדולה של האזרחים. יש אין ספור הורים שרואים את ילדיהם במצב בלתי אפשרי. מצד אחד צריכים להגן על עצמם ומצד שני לא להיות קלים על ההדק. עמדתי בלא מעט מקרים בהיתקלויות אויב והייתי צריך להחליט מתי אני יורה ומתי לא. לא קל לקצין בסיירת מטכ"ל לחליט דברים כאלו ולכל חייל זה לא קל".



בהמשך הראיון התייחס לבדיקה המשטרתית בעניינו: "לא יודע במה עסק הבדיקה בענייני. יש הרבה נסיונות להערים גיבובי סרק, ואני חוזר ואומר מה שאמרתי פעמים רבות: לא יהיה כלום כי אין כלום". על פרשה אחרת, מעונות ראש הממשלה, דווקא הרחיב קצת יותר והתייחס למשפט נגד רעייתו שרה: "אשתי זומנה כעדה למשפט ואח"כ הסתבר שהיא הנתבעת, ולא נתנו לה להביא את העדויות שלה ועדים מטעמה כדי להגן על עצמה. הדבר הזה נמצא בערעור ולכן לא מתייחס לזה. אני לא רק אוהב אותה, אני מעריץ אותה. היא תחת מתקפה. לא היית רוצה לראות שעושים לרעייתך מה שעושים לרעייתי. אני מעריץ אותה שהיא עומדת בזה ומטפלת בילדים שלנו, דואגת לחיילם בודדים ולמשפחות שכולות. צריך תעצומות נפש לא קטנות".



על הורדת מחירי הדיור אמר נתניהו כי "עדיין לא הצלחנו (להוריד אותם)אבל יש שני מרכיבים שאולי הציבור לא מכיר. יש שני גורמים שמשפיעים על המחירים: כמה דירות מתוכננות וכמה נבנות. ב-2008 היו 25 אלף דירות מתוכננות והיום יש פי ארבע, יש 100 אלף. בסוף הגדלת ההיצע זו הדרך היחידה שאני מכיר להורדת המחירים. זה לוקח זמן, אנחנו עובדים על זה". לדבריו, ייתכן כי הוא נמצא בניגוד עניינים בנושא מיסוי דירה שלישית: "אני אבדוק עם הגורמים המוסמכים אם אוכל להצביע", ולגבי שרים אחרים הוסיף "לא יודע לאיזה שרים יש ולאיזה אין".