ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש הלילה עם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון. הפגישה תערך בסיום ביקורו של נתניהו בניו יורק שכלל נאום מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם, פגישה עם הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, ופגישה שערך הערב (ראשון), עם המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ. הפגישה עם קלינטון מתרחשת בזמן קריטי עבורה, יום לפני העימות הנשיאותי הראשון, כאשר היא חזרה להוביל בסקרים, אך יתרונה נשאר שברירי.



נתניהו יכול לצאת מעודד מהפגישות שקיים עם אובמה ובאו"ם ובעיקר מהדברים ששמע מטראמפ, בהם הבטיח המועמד הרפובליקני כי יעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים, ויתנגד לחלוקתה. על פי הודעה ממטהו של טראמפ, המועמד הרפובליקני אמר לראש הממשלה, כי הוא יכיר בירושלים כבירתה הנצחית והבלתי מחולקת של ישראל. על הסכסוך הישראלי פלסטיני, אמר טראמפ כי "כדי שיגיע שלום, הפלסטינים צריכים להפסיק את הטרור ולהכיר בישראל כמדינה יהודית".



עסקו בנושאים הקשורים לביטחון ישראל


בנוסף, שוחחו שני האישים על היחסים בין שתי המדינות והסיוע הצבאי שמעניקה אמריקה לישראל. טראמפ הסכים כי הסיוע הביטחוני ושיתוף הפעולה בנושא הגנה מטילים הם השקעה מצוינת לאמריקה. לדבריו, תחת נשיאותו, ייהנו שתי המדינות משיתוף פעולה אסטרטגי, טכנולוגי, צבאי ומודיעיני יוצאים מן הכלל. עוד דנו השניים, בניסיון המוצלח של ישראל עם גדר הביטחון שמאבטחת את גבולותיה, דבר שהוא מבקש ליישם גם בגבול של ארה"ב עם מקסיקו.



"הפלסטינים צריכים להכיר בישראל כמדינה יהודית". נתניהו וטראמפ. צילום: קובי גדעון, לע"מ
"הפלסטינים צריכים להכיר בישראל כמדינה יהודית". נתניהו וטראמפ. צילום: קובי גדעון, לע"מ



מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הציג בפני טראמפ את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחון ישראל ומאמציה להשיג שלום ויציבות באזורנו והודה למר טרמפ על הידידות והתמיכה בישראל. בפגישה, שנערכה יותר משעה בביתו של טראמפ במגדל "טראמפ" בניו יורק, נכחו בה גם שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר וחתנו של טראמפ ג'ארד קושנר.



נתניהו בחר להיפגש עם המועמדים משני המפלגות, זאת בעקבות ההימור שביצע נתניהו בשנת 2012, שם תמך באופן מופגן במועמד הרפובליקני, מיט רומני, שהפסיד לאובמה, מה שהוסיף מתח רב למערכת היחסים המעורערת ממילא ביניהם.