ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הבוקר (שני) לגל"צ, לאחר שקיים פגישות עם המועמדים לנשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אמר כי השניים "בקיאים בענייני ישראל". לדבריו, "חשוב שאזרחי ישראל ידעו שלא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות, יהיו לנו ידידים בבית הלבן. יהיה נשיא או נשיאה שימשיך את הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב. משמעותי להיות בקשר אם מי שיעמוד בראשות בעלת הברית החשובה שלנו. גם ביחס לאתגרים הלא פשוטים שיש לנו באזור חשוב שנהיה מתואמים. דאגתי שלא תהיה אפילו מראית עין של העדפה, שלא יראה שאני מתערב בפוליטיקה האמריקאית. יש חשיבות לפגישה עם שניהם למען המשך היחסים העצמתיים האלו שכל אזרחי ישראל צריכים לברך עליהם זה שיחפשו ביקורת מתחת לבלטות זה לא חדש אני רגיל לזה כבר".



על ההשוואה שביצע בין משפחתו של אלאור אזריה למשפחות שכולות, שעוררה סערה בימים האחרונים, אמר נתניהו כי "לא הייתה כוונה לערוך השוואה כזאת, מדובר באמירה לא הכי מוצלחת. אני מביע צער אם מישהו פירש את זה בדרך מעוותת. אבל יש מישהו שעיוות את זה, עיתון מסויים, ידיעות אחרונות, ששם את זה בעמוד השער ועיוות את זה. העיתון הזה הוא 'פראבדה' והכתבה היא כתבת שקר ורשע. אני לא התכוונתי לעשות את זה אבל הם כן התכוונו ליצור את החיבור השקרי הזה. זה לא עיתון". 



נתניהו התייחס גם לביקורת שמתח עליו אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר: "ראש הממשלה המוצלח ביותר שהיה לנו שהושלך אחרי קצת יותר משנה על ידי הציבור ומצביעיו שלו. מוטב שלא יטיף לגבי ניהול המדינה. מסתורי מה מניע אותו, עם כל השלטים של 'רוץ ברק, רוץ'. תעשו תחקיר".



בהמשך התייחס רה"מ להתבטאות נוספת שלו מהראיון שביצע בסוף השבוע, הפעם בנוגע למיסוי על דירה שלישית: "תמכתי בחוק. גורם יעוץ משפטי פרטי שלי אמר שיכול להיות שאני בניגוד עניינים אבל אם זה לא המצב, אצביע בעד כפי שהצבעתי בממשלה. אבדוק את העניין. שר האוצר מוביל מדיניות אחריות וחשובה בתחום הכלכלי ועושה מאמץ עצום לשנות את המצב בתחום הדיור". 



לשאלה האם הוא מעוניין להמשיך לכהן בתפקיד קדנציות נוספות, אמר כי "אמשיך כל עוד אני מסוגל לתרום. ב-96' התכוונתי שרצוי שיהיה בארץ ממשל נשיאותי. מהותית, מה שגיליתי, זה שניתן לעשות שינויים גדולים, ואנחנו עושים הרבה שינויים: פורצים לשווקים חדשים, עשינו הסכם עם יפן על הגנת השקעות, ישנם קשרים ייחודיים עם רוסיה. מוטטנו את הגוש האוטומטי נגדנו וזה ישפיע על מצבנו באו"ם. אני רוצה למוטט את הבידוד שלנו בזירות הבינלאומיות. בעוד עשור יהי או"ם יותר אוהד לישראל כיוון שזה עולם אחר וישראל הופכת למעצמה. בסוף צריך להבין שהסיבה שמדינות מתקרבות אלינו או שיש להם ערכים זהים לשלנו או שיש זהות באיטנרסים. מדינה חזקה היא מדינה שאיתה עושים שלום". 




אהוד ברק. צילום: פלאש 90




ברק: "הלוואי שמי שעסק בהסתה נגד רבין היה עוסק בשינוי עבור האזרחים"


אהוד ברק עלה לשידור בהמשך והגיב לטענות כלפיו: "ההיסטוריה תשפוט את הצלחת ראשי הממשלה, איני חושש. אני עשיתי דברים גם במחיר קיצור כהונתי. הלוואי שמי שעסקו בהסתה נגד רבין היו מתעסקים בשינוי עבור האזרחים ולא בהטרדות. אישית אמשיך לפעול לפקיחת עיני הציבור לגבי התנהלותו של נתניהו. לגבי מניעי - יש לי ילדים ונכדים ואני דואג לעתיד המדינה ולמבוי הסתום שנתניהו מוביל אליו, תוך ניסיון לרסק את ערכי צה"ל ואת חופש התקשורת". 



עם זאת ציין ברק כי אין בכוונתו לחזור לפעילות מפלגתית, אך טען כי "בין לא לעשות כלום ללא לחזור לפעילות מפלגתית יש מרחב גדול". על פגישתו עם ציפי לבני אמר כי "ציפי תיארה את המצב בעיניה, אני משוחח עם הרבה אנשים. האם גוש השמאל הרחב יקום? ימים יגידו. אין לי הערכה אם זה יקרום עור וגידים". 



ברק המשיך בביקורת נגד נתניהו: "אני מתכוון לפעול לפקיחת עיני הציבור. נתניהו יודע לנאום, יש לו נאומים מרגשים, מחממים את הלב, אבל אף אחד בעולם לא מאמין שנתניהו מתכוון למה שהוא אומר. הוא אומר שישראל כאילו מכוונת את כל העולם, מה שלא באמת נכון. אבל ישראל ככוח חזק במזרח התיכון יכלה לנצל את זה לדיון עם המדינות המתונות באזור". לדבריו, "נתניהו נסחף לתוך מצב רוח של חרדה וקורבניות, מה שלא תמיד היה מצב הרוח שלו. ואז, אדם כמוני שמכיר דברים מבפנים צריך להגיד לציבור שהאיש גורר אותנו למבוי סתום. המזמוז האינסופי יכול להביא לפספוס היסטורי ולטרוניות על גורמים אחרים שלא אפשרו לדברים לזוז".