מה היו התוצאות לו הבחירות לכנסת היו נערכות היום? בסקר של הערוץ הראשון שפורסם הערב (שני) יש עתיד מסתמנת כמפלגה הגדולה ביותר כשהיא זוכה ל-24 מנדטים. אחריה הליכוד עם 21, הרשימה המשותפת הבית היהודי מתחזקת ב-5 מנדטים ל-13, המחנה הציוני מאבדת מחצית מכוחה ומקבלת 12 מנדטים. ישראל ביתנו עולה ב-3 ל-9, ש''ס מתחזקת במנדט ל-8 ויהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים. מפלגת כולנו בראשות משה כחלון מאבדת גובה ל-6 ומרצ עולה במנדט אחד ל-6. המדגם הינו ארצי ונעשה על ידי חברת TNS. 

לשאלה מי המועמד המועדף לראשות הממשלה 24 אחוז ציינו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד עם 15, יושב ראש הבית היהודי נפתלי בנט ויושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג על 7 אחוזים כל אחד. נתון מפתיע קיבל הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי עם 7 אחוזי התאמה וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שלא ידוע האם יחזור למערכת הפוליטית, נמצא בתחתית עם שני אחוזים. כמו כן, 29 אחוזים ענו שאף אחד לא מתאים.  

מחזק את כוחו ב-5 מנדטים. יו''ר הבית היהודי נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מחזק את כוחו ב-5 מנדטים. יו''ר הבית היהודי נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


מאבד מחצית מכוחו. יו''ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם
מאבד מחצית מכוחו. יו''ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם


המגמה החיובית של יש עתיד נמשכת, בסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופסור אבי דגני שפורסם בתכנית מבט בתחילת החודש זכתה המפלגה ל-27 מנדטים ואילו הליכוד ל-22. בתגובה לתוצאות הגיב השר צחי הנגבי מהליכוד: "אנחנו משועשעים. היינו במצבים האלה פעם אחר פעם בשנים האחרונות. בסקר האמיתי יש לנו 30 מנדטים. גם על פי הסקר מהערב קואליציה אחרת לא רלוונטית. לפיד לא יכול להקים ממשלה משום שהימין מנצח בבחירות. בבחירות עצמן אנשים לא רוצים קואליצית שמאל וחוזרים להצביע לאיש היחיד שמוערך כמי שיכול להוביל את המדינה – בנימין נתניהו".