רשויות המדינה החלו להתכונן לקראת טקס ההלוויה והאירועים הנלווים בעקבות מותו של נשיא המדינה התשיעי, שמעון פרס, הלילה בבית החולים "שיבא". לאחר שבמהלך הבוקר התקיימה ישיבת ממשלה מיוחדת, התכנסה ועדת השרים לסמלים ולטקסים בראשותה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שהבהירה לכל באי הישיבה כי מדובר ב"אירוע מורכב המחייב תיאום יוצא דופן בין כל הגופים. עלינו להתייחס אליו כאל מבצע מתוכנן היטב". 



על פי הפרטים שתוכננו, הלווייתו של פרס תתקיים ביום שישי בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים. הארון ייצא מהכנסת בשעה 8:30 בבוקר, כשטקס הפרידה יחל בשעה 9:30, ולאחר מכן יגיעו כל הנוכחים לחלקת גדולי האומה, בשעה 12:00 ייערך טקס הקבורה הממלכתי. הסיום המשוער של האירוע צפוי להיות בשעה 13:30 בצהריים. על המבצע יפקד מבחינת המשטרה המפכ"ל, רנ"צ רוני אלשיך.
 
הטקסים יחלו כבר היום, כשהדגלים ברחבת הכנסת יורדו לחצי התורן, ויו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטין, יישא דברים. מחר בשעה 8:45 יתקיים טקס הנחת הזרים בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הכנסת. לאחר מכן, בשעה 9:00 ועד לשעה 21:00 בערב, יגיע הקהל הרחב לעבור על פני הארון, על מנת לחלוק כבוד אחרון לנשיא המדינה.

היערכות שיא בנתב"ג ובמשרד החוץ


היערכות שיא בנמל התעופה בן גוריון לקראת הגעתם הצפויה של מאות ראשי מדינות, אישים, משלחות ואנשי תקשורת מכל רחבי העולם, להלווייתו של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס. שהלך לעולמו הלילה בגיל 93. למעלה מ-100 מטוסים ינחתו בישראל, כשרק לפני שעות ספורות, הודיע הנשיא ברק אובמה כי הוא מתכוון להגיע. ההלוויה צפויה להיות מהגדולות ביותר בתולדות המדינה, אם לא הגדולה שבהן.
 
מי שאישרו עד לרגע זה את הגעתו להלוויה הם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שהוציא הודעת אבל מיוחדת, ביל והילרי קלינטון, שגם כן שלחו את תנחומיהם, נשיא גרמניה, יואכים גאוק, נשיא רומניה, קלאוס לוהאניס, המלכה האם של הולנד, הנסיכה ביאטריקס, נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, מושל אוסטרליה מטעם הכתר הבריטי, פיטר קוסגרוב, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא טוגו פאורה גנאסינגבה, ונשיא שוויץ, יוהאן שניידר אמאן. בנוסף אליהם, יגיעו לטקס שרי החוץ של קנדה, אוסטריה ופורטוגל וסגן ראש ממשלת סינגפור.