פרופסור צביה ולדן, בתו של שמעון פרס ז"ל, שוחחה הבוקר (רביעי) עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על אביה, ותיארה את האדם אותו הכירה, ובעיקר : "אבא מורכב, עשיר, מלא, תובעני, תובע מעצמו, משעשע, מספר סיפורים. אבא שההיסטוריה של מדינת ישראל ועם ישראל היו היום יום שלו. הייתה לו אינטימיות מדהימה עם ההיסטוריה של עם ישראל וקורות מדינת ישראל. האינטימיות הזו שינתה את האופן שבו הוא הסתכל על הרבה דברים, את זה אני אזכור היטב".



כיצד פרס התמודד עם הקשיים הפוליטיים?
"הייתה לו תשוקה שאפשרה לו לשארת גם דברים קשים ולא להיוותר ולא להיכנע. בשנים שהוא היה בזירה הפוליטית היו הרבה שעות קשות, אבל אני לא חושבת שזה שינה את המחויבות שלו. לפעמים צריך לשלם ואחר כך קוצרים. לכל אדם יש בחיים תקופות שבהן הוא משקיע ומשקיע ומשקיע".



מה הפך את אביך לאהוב כל כך על מנהיגי העולם?


"מפני שכל הזמן הוא השקיע את כל מרצו בחשיבה על עתיד העולם, עתיד ישראל, עתיד שאר המדינות, כל הזמן הוא היה שקוע בזה, ואם אתה כל הזמן שקוע בזה, ומתחדש בו כל הזמן, שזו הייתה היכולת שלו. ואז אנשים עמדו סקרנים ונפעמים, מי זה האיש הזה? הוא חושב על הדברים שמציקים לנו, אבל הוא יודע להציג אותם בדרך אחרת. זה הדבר הראשון שסקרן את כל האנשים, מה הוא יגיד על דברים שכולם מכירים ויודעים. לצד זאת הוא היה ג'נטלמן עמוק ונעים הליכות, איש מאופק, ואנשים אוהבים ג'נטלמן עמוק שמכבד אדם באשר הוא אדם".