הופעה במחלוקת: בערב החג החלו פעילי ימין בחיפה להפעיל לחץ כדי לבטל את הופעתו של הראפר הערבי תאמר נפאר בפסטיבל "נווה יוסף" מחר (שלישי). הזמר עורר בעבר סערה כשציטט משיריו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש בטקס פרסי אופיר, דבר שאף גרם לשרת התרבות לצאת מהאולם. למרות התערבותה של שרת התרבות וניסיונה לבטל את הופעתו, הבהירה היום עיריית חיפה כי ההופעה תתקיים כמתוכנן.



בסטטוס שפרסם בפייסבוק אושר טקאטש, עוזרה של חברת הכנסת נאוה בוקר (הליכוד) נכתב: "עיריית חיפה הזמינה את תאמר נפאר להופיע לרגל חג סוכות ב-18.10 בגן האם, לשמח אותנו לפני החג בקצת שירים על אכילת בשר של יהודים. אנו, צעירי הליכוד חיפה ותא לביא באוניברסיטת חיפה, מתכוונים לפוצץ את האירוע במידה והעירייה לא תבטל אותו!".



שרת התרבות מירי רגב שלחה אתמול מכתב לראש עיריית חיפה יונה יהב, בו ביקשה ממנו שלא לאפשר את הופעתו של נפאר. במכתב כתבה רגב: "אני פונה אליך לשקול שנית את החלטת העירייה לתת במה לתאמר נפאר. צר לי כי פסטיבל כמו פסטיבל הקולנוע של חיפה, שהפך לסמל של איכות וקירוב בין העמים והארצות, בוחר לתת במה ליוצר כמו נפאר, אשר בוחר בכל הזדמנות ומעל כל במה אפשרית לצאת כנגד הרעיון של מדינת ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי".



הראפר תאמר נפאר, צילום מסך מתוך יוטיוב
הראפר תאמר נפאר, צילום מסך מתוך יוטיוב



הזיגזג של עיריית חיפה


בהודעה שהוציאה עיריית חיפה לאחר כניסת החג הודיעה כי הרפאר נפאר לא יופיע, אלא שהעירייה הסבירה זאת בהתארכות הופעתה של הזמרת דיקלה, שאמורה להופיע לפני נפאר. בהודעה נאמר כי "הראפר אמור היה להופיע בפסטיבל הקהילתי 'נווה יוסף'. ביום ג' בערב הוארכה הופעתה של הזמרת דיקלה, והראפר התבקש לשנות את מועד תחילת ההופעה לשעה 22:00. בשל כך הוא יבטל, ככל הנראה, את הופעתו".



הראפר עצמו כתב בפייסבוק כי הוא לא מבטל שום דבר. "בדרך הביתה, אחרי חזרה להופעה ביום שלישי, אני פתאום שומע בתקשורת שעיריית חיפה הודיעה שאני ככל הנראה מבטל את ההופעה שלי. אז אני מבין שהעירייה תחת לחצים של שרת התרבות ולהקת הגזענים שלה, ומקווה שאני אבטל, אבל אין לי שום כוונה לתת להם להשתיק אותי. מחכה לפגוש את כולכם בשלישי בחיפה".



כאמור, מוקדם יותר היום הזימה עיריית חיפה את השמועות והבהירה כי ההופעה תתקיים כמתוכנן. "מופע פתיחת הפסטיבל הקהילתי נווה יוסף - אשר הנו מפגש תרבות יהודי-ערבי ותיק בחיפה - יתקיים כמתוכנן. אנו מצרים על הפרחת השמועות המיותרות ומזמינים את הציבור לבוא וליהנות מאירוע המקדם שיתוף והידברות", נכתב בהודעה.



כזכור, נפאר הופיע לפני כמה שבועות בטקס פרסי אופיר, שם הקריא קטעים משיר של דרוויש. במחאה על כך, השרה רגב עזבה את האולם בהפגנתיות ומתחה ביקורת נוקבת על הקראת כתביו של משורר הקורא ל'השמדת ישראל', לתפיסתה.