האם הגיע סופו של תאגיד השידור הציבורי? אם זה תלוי בראש הממשלה, בנימין נתניהו, התשובה היא בהחלט כן. גורמים ממשרד ראש הממשלה דנו בימים האחרונים עם נציגים בקואליציה בנוגע לעתידו של התאגיד. השר בנט כבר הודיע כי יצדד בראש הממשלה בנושא וכרגע מחכים לגיבוש דעתו של שר האוצר כחלון. ההערכה בקרב חברי הקואליציה היא שכחלון יתנה את הסכמתו בהעברת המס על הדירה השלישית. היוזמה החדשה תחסל את תאגיד השידור, אך תקים גוף שיכלול את רשות השידור, גל”צ והחינוכית.



בעקבות ההתפתחויות האחרונות אומר יו”ר הקואליציה, דוד ביטן, כי מדובר ביוזמה שייקח זמן רב עד למימושה. ביטן דבק בהצעת החוק הפרטית שהגיש לביטול התאגיד ולהחייאת רשות השידור הישנה. בשבועיים האחרונים התרבו ההערכות בקואליציה שלפיהן הולכים וגדלים הסיכויים כי תאגיד השידור לא יקום ותחתיו תישאר רשות השידור הישנה בהתאמות חדשות.



“התוכנית החדשה לא ישימה ואיני יודע מה מקורה. מדובר בספין לא מוצלח שמטרתו להכניס משתנים חדשים ולסבך את המצב כדי לנסות ולעכב את הצעת החוק שלי שתחסוך כסף ציבורי רב. כל השאר הן שמועות חסרות בסיס”, אמר הערב ח”כ ביטן.



ראש האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג, שוחח אתמול עם יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ איתן כבל, על התאגיד הציבורי. השניים סיכמו לנהל מאבק עיקש למען חופש הביטוי והתקשורת החופשית. “האיומים על הקמת תאגיד השידור הציבורי מתאימים לדיקטטורות חשוכות”, אמר הרצוג. יו"ר האופוזיציה הוסיף כי “בזירת הקרב הזו אנחנו נעמוד לצדה של הדמוקרטיה, לצדו של חופש הביטוי ולצדה של התקשורת החופשית ונגד הקומבינה הצבועה והאפלה. נעשה כל שנוכל כדי לבלום את ביבי ושותפיו מלדרוס ולדרדר את מדינת ישראל למקומות מסוכנים מאוד”.