כתבה נרחבת על שרת התרבות מירי רגב, התפרסמה היום (חמישי) בעיתון האמריקאי היוקרתי "ניו יורק טיימס", תחת הכותרת "Miri Regev's culture war" (מלחמת התרבות של מירי רגב). המאמר יודפס במגזין סוף השבוע הנחשב של העיתון, "הניו יורק טיימס מגזין". במאמר מתוארים בהרחבה ניסיונותיה של שרת התרבות לשנות את יחסי הכוחות בעולם התרבות העברית, והיא מרואיינת בו מתייחסת אליהם. 
"אם, כמוסד תרבות, אתה מחליט לא להופיע ביהודה ושומרון, להחרים שכבת אוכלוסייה שלמה שגרה שם, זה בסדר. אבל לא תקבל את כל המימון שלך. אם אתה מחליט להעלות מחזה על טרוריסט שאומר שהוא תומך ברצח חיילים, אז לא תקבל מימון. לא ממני", מירי אמרה בכתבה, "קולה עולה בכל משפט שעובר". "מי שיהיה נאמן למדינה, נוריד לו את הירח", היא מצוטטת בשיחה עם תומכים ערבים-ישראלים.

"'דיברתם מספיק, עכשיו תקשיבו'", מירי רגב בטקס פרסי אופיר. צילום: אבשלום ששוני
"יש קבוצה חדשה בימין שאומרת: אנחנו לא מוכנים יותר להרכין ראש. אנחנו לא מוכנים שהשמאל יקבע בשבילנו", אמרה רגב למראיינת. "אני לא יודעת אם הם מרגישים מאויימים, אבל אין ספק שהיום אני כח". 

רגב התייחסה לנאום שנשאה בוועידת הארץ ("נאום קאט-דה בולשיט") שעורר סערה. "הכל היה מתוכנן", אמרה. "ידעתי שאין סיכוי שאני אהיה נחמדה ואומר 'תודה שהזמנתם אותי'. את מכירה את ההזמנות האלו לאירועים של החברה הגבוהה? אני אבוא נחמדה ואלבש עקבים? אין סיכוי. אין סיכוי. אני באתי כדי לומר להם מה שחשבתי עליהם. לומר להם: 'דיברתם מספיק, עכשיו תקשיבו'".