סערת תאגיד השידור הציבורי: השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (הליכוד), הגיב היום (חמישי) לטענותיו של ח"כ דוד ביטן על כך שסגירת תאגיד השידור הציבורי החדש תחסוך שני מיליארד שקלים ואמר כי אלו "נתונים שגויים". "צר לי מאוד על הפרסום. עיינתי שוב ושוב בתחשיב ולא הצלחתי להבין איך חיסכון כספי מוצג בו כבזבוז ובזבוז מוצג כחיסכון כספי. ראשית, חשוב להזכיר שקידמתי את הרפורמה ברשות הישנה לא רק בגלל היותה מנופחת, בזבזנית ולא יעילה, אלא קודם כל בגלל שהציבור איבד בה אמון, הצפייה בשידוריה פחתה בעקביות וסיבה נוספת הייתה המודל הניהולי ברשות הישנה ושליטת הוועדים בה", אמר ארדן. 



"האם באמת שכחנו זאת כולנו? אני חוזר ומדגיש שביטול הרפורמה כיום תהיה טעות קשה שגם תגרום לבזבוז רב של כספי ציבור וגם תחזיר את השידור הציבורי לאחור, דבר שימנע מהציבור לקבל תוכן חדשני איכותי ומגוון", הוסיף ארדן. יו"ר הקואליציה דוד ביטן לא נשאר חייב והגיב על דבריו: "ארדן טועה, אין לי כל כוונה להתווכח עם שר מהליכוד בתקשורת".



יו"ר הקואליציה דוד ביטן מסר מוקדם יותר היום מסמך המפרט לטענתו את החיסכון הכספי שייגרם כתוצאה מסגירת תאגיד השידור הציבורי החדש. לפי המסמך, סגירתו של התאגיד תחסוך לקופת המדינה 2.127 מיליארד שקל. בחישובים שעשה לקח בחשבון ביטן את אגרת הרדיו, את ביטול פרישת עובדי רשות השידור ואת העובדים החדשים שנקלטים לתאגיד. "הכספים שייחסכו יכולים להיות מושקעים בחינוך, רווחה, בריאות ובפריפריה", טען.



"אם זה לא יקרה תוך חודש אצטרך למשוך את ההצעה"


בצד הוויכוח על עצם עתידו של התאגיד, הצעה חדשה לכלול את גלי צה"ל והטלוויזיה החינוכית בתוכו מסעירה את הרוחות בעולם התקשורת. יו"ר הקואליציה, שמוביל את הצעת החוק לביטול התאגיד, הגיב בראיון לעודד בן-עמי ב"רדיו ללא הפסקה 103fm": "החינוכית זה חלק מהתאגיד. אני נגד לצרף את גלי צה"ל, כי היא מתחרה של רשת ב', זה הבסיס לשידור הציבורי בישראל. אי אפשר לצרף אותן לאותה כותרת ואותה הנהלה, זה יגרום נזק. לכן אני נגד זה באופן ענייני". 



ח"כ ביטן הוסיף: "רוצים לטפל בגלי צה"ל, שיטפלו. ברגע שאתה מכניס עוד גורם (גל"צ) צריך לבדוק אותו ולטפל בזה, וזה יעכב את הצעת החוק. מדובר בספין שהולך לעכב את הצעת החוק שלי. זה הכל עניין של זמן. הצעת החוק צריכה להסתיים תוך חודש, לא יותר מזה. כי יש גם נקודת אל-חזור שממנה כבר אי אפשר יהיה לפרק את התאגיד החדש. אם זה לא יקרה אצטרך למשוך את ההצעה".