המשטרה ממליצה לאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית: במסמך שהועבר לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לראש עיריית ירושלים ניר ברקת ולמפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, הועלו 14 תנאים ומגבלות, ביניהם: התחייבות להוגעה ולתיאום ביקור מראש, הגבלת שעות הביקור, מאבטחים לא יתלוו לביקור, כמו כן, ללא סיקור תקשורתי והתחייבות שלא לשאת נאומים בשטח הר הבית. על פי הדיווח, מפכ"ל המשטרה תומך בעניין, אבל ההוראה הסופית תתקבל על ידי השר לביטחון פנים ועל ידי ראש הממשלה.



בימים האחרונים, העביר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי כי המשטרה סבורה שאין מניעה לאפשר לחברי כנסת לחדש את הביקורים בהר הבית. במכתב ששיגר לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, בו הוא מציין בפניו כי לנוכח העובדה שחברי הכנסת זכאים לחופש תנועה ככל האזרחים, ניתן בהחלט לאפשר להם לחדש את הביקורים בהר הבית וזאת בהתניות ובהגבלים מוסכמים.



יהודה גליק בהר הבית לפני שמונה לחבר כנסת.
יהודה גליק בהר הבית לפני שמונה לחבר כנסת.



ההצעה תונח על שולחנו. השר לביטחון פנים גלעד ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ההצעה תונח על שולחנו. השר לביטחון פנים גלעד ארדן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



השר ארדן יצטרך לבחון את הצעתו של ניצב הלוי ולהביאה לאישור הממשלה. ההחלטה לאסור על חברי הכנסת לבקר בהר הבית התקבלה מחשש לפיגועי טרור והפרות סדר למיניהן בשל התדרדרות המצב הביטחוני במהלך החגים בשנה שעבר, מאז החל גל הטרור הנוכחי.



משטרת ישראל מסרה בתגובה: "תפקידה של משטרת ישראל הוא להגיע לנורמליזציה מלאה על הר הבית, הכוללת עליה חופשית של כל גורם הרוצה לבקר על ההר, בוודאי חבר כנסת אשר חופש התנועה שלו אמור להיות גדול יותר מאשר כל אזרח. מאידך, משטרת ישראל אמורה לייצר איזונים לחופש זה, כנגזרת של הערכת מצב בכל רגע נתון, בשל הרגישות הרבה של ההר והפוטנציאל של התפתחות אלימות וטרור כנגזרת של האמור. בכל רגע נתון, מעבירה משטרת ישראל את עמדתה לדרג המדיני. אין בכוונתנו להתייחס פרטנית להערכת המצב בהתייחסות תקשורתית".