ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (רביעי) להשיב לישראל את שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן. זאת כמחאה על ההחלטה השנייה בעניין ירושלים שעברה היום בארגון החינוך ומדע של האו"ם. לפי מקורות מדיניים, שאמה הכהן יוחזר להתייעצויות בירושלים בנוגע להמשך שיתוף הפעולה עם אונסק"ו. נתניהו אמר היום כי: ״תיאטרון האבסורד נמשך, ואני החלטתי להזמין לארץ להתייעצויות את השגריר שלנו באונסק״ו.אנחנו נחליט מה לעשות, מה יהיו צעדי ההמשך מול הארגון הזה".


כרמל שאמה הכהן התייחס להחלטה ואמר: "מדובר בצעד מתבקש.  בימים הבאים סביר להניח שיתקיימו דיונים ובחינת צעדים אפשריים. בכל מקרה, עם כל חוסר הנוחות והצורך לבטל פעילויות דיפלומטיות שנקבעו לימים הקרובים - כשראש הממשלה קורא השגריר מתייצב. זה לטובת האינטרס של מדינת ישראל".

כזכור, ועדת המורשת של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, אישרה היום (רביעי) בפריז הצעה פלסטינית שכוללת שורה של גינויים נגד ישראל, ומאשימה אותה בפגיעה במקומות הקדושים ובחופש הדת. עשר מדינות תמכו בהצעה, שתיים התנגדו, שמונה נמנעו ואחת נעדרה. כל הנושאים שעלו להצבעה חשאית נוסחו במונחים אסלאמיים, שמנתקים את הקשר היהודי למקומות הקדושים ומוחקים את ההיסטוריה היהודית באותם מקומות. ההצעה התקבלה שבועיים לאחר שאושרה הצעה נוספת השנויה במחלוקת, המטילה ספק בזיקתו של העם היהודי לכותל המערבי. 



השגריר באונסק"ו כרמל שאמה הכהן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן, אמר על ההחלטה הבוקר: "הפלסטינים ומדינות ערב נותרו בסופו של יום בלי הקונצנזוס שהיו בטוחים שהוא מונח בכיסם עד תחילת הדיון ונותרו עם תמיכה בהצבעה של מדינות אסלאמיות בלבד, קובה ווייטנאם".



שאמה הכהן הוסיף: "תודה מיוחדת לשתי מדינות אמיצות, קרואטיה וטנזניה, ששכבו על הגדר עבור ישראל ודרשו בגלוי הצבעה נגד כל העולם הערבי וכמובן לבת בריתנו ארה"ב שהיה לה חלק משמעותי בבלימת בליץ ניסיון הקונצנזוס הערבי".



בביקורת על ההחלטה אמר שאמה הכהן כי "החלטה זו היא עוד אבסורד מקומם שמקומו במקום אחד בלבד בפח הזבל של ההיסטוריה לצד אלפי החלטות קודמות ושאר ניסיונות לפגוע בעם היהודי ומורשתו.