שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) התייצב הערב (רביעי) לצדו של ראש הממשלה וראש מפלגתו בנימין נתניהו, על רקע הוראת בג"ץ לפנות את עמונה ומספר בתים בעפרה. בישיבת חירום של סיעת הליכוד שעסקה בחוק ההסדרה ופינוי התושבים נכחו כמעט כל שרי וחברי הכנסת של הליכוד. "חייבים ללכת לחקיקה", אמר השר כץ והוסיף כי "יותר מדי פעמים מפחדים מראש לחוקק כדי שבג"ץ לא יפסול. מנהיגות צריכה לקבל החלטות. אני מבין שיש מגבלות מדיניות. במקומו של ראש הממשלה, ספק אם הייתי נוהג אחרת. חייבים חקיקה ואני אופטימי". עם זאת,, כץ את הקפאת הבנייה בפועל שקיימת באיו"ש ואמר כי "זה שורש כל הרע. לא יכול להיות שלא נבנה ביהודה ושומרון ובירושלים". 



יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, שיזם את הכינוס, נשא גם הוא דברים ואמר כי "הצגה נכונה של הדברים תעזור, לכן בדצמבר אולי עמונה ועפרה יפונו, אבל אנחנו רואים שזה כבר גם עלי ובית אל ועוד ועוד ישובים. כעת, גורמים משפטיים מקצועיים מדברים על 2,000 יחידות דיור וזה דומינו. מצאו דרך להפיל את ההתיישבות וזו ההצגה הנכונה של הדברים.



"אסור להגיע למצב בכנסת של מאבקי קרדיטים בין הסיעות השונות בקואליציה. אני לא מאמין שיש מטרה לח"כים רבים בקואליציה וגם באופוזיציה להפיל את ההתיישבות כולה. קל מאוד לעשות הפגנות ולדבר בססמאות, אך זה לא יביא אותנו לפתרון אמיתי, וכולם כולל כולם בקואליציה מבינים שאסור לנו להגיע לאותן תמונות של פינוי. אנחנו לא סובלים ולא שורדים את התמונות הללו.



"ההצעה היא פשוטה מאוד, ביוזמתי נשיאות הכנסת אישרה במשאל טלפוני נוסחה שונה של חוק ההסדרה. כעת, כולי תקווה שהיא תעלה לוועדת שרים ואין שום ספק שבזמן שהיא תידון בוועדה כזו או אחרת, גם ימשיכו לחפש פתרונות אחרים. לסיכומו של דבר, אם נפעל נכון לא נגיע למראות של פינוי עמונה ואני אעשה כל מה שאוכל לעשות כדי לקדם זאת".



השר יריב לוין תמך גם כן ואמר "הגיע הזמן שנציב את נושא שינוי פניה של מערכת המשפט בראש סדר העדיפויות. אם נעשה סדר, לא נצטרך להתמודד כל פעם מחדש עם בעיות ואתגרים - כפי שאנו עומדים בפניהם כעת. האחריות של מי שיצר את הבעיה היא למצוא את הפתרון. אם לא, אין ברירה אלא ללכת לשיטה של חקיקה - ולבצע אותה ללא מורא וללא פחד".