ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, התראיין לחדשות 2 בראיון ששודר הערב (שבת), זמן קצר לפני שיגיע לביקור בישראל השבוע. "ישראל ורוסיה יכולות להשיג ביחד דברים רבים. המטרה שלי היא להאיץ את העלייה במסחר בינינו, זה יועיל לשוק שלנו ושלכם. יש לנו מספר פרויקטים מרכזיים שנמצאים על השולחן. פרמקולוגיה, טכנולוגיה חקלאית, וגם אנרגיה וגז". כשנשאל כיצד היחסים החמים הללו מסתדרים עם מכירות טילי S-300 לאיראן והתמיכה בפטרון חזבאללה אסד, אמר מדבדב כי "יש לנו יחסים חמים עם ישראל, יחסים טובים שאני רוצה לחזק. במקביל יש לנו יחסים גם עם מדינות אחרות, לרבות איראן. בתקופה שהיו סנקציות על איראן הוריתי לעצור את המכירה של הטילים למדינה, וכשהן בוטלו, אנחנו פועלים בהתאם לכך". 

לגבי המצב בסוריה, מדבדב הוסיף ואמר כי "אני מכיר את אסד אישית. אפשר להתייחס אליו בכל מיני צורות, יש שאוהבים, יש שלא. אני זוכר שבמהלך הפגישה שלי עם בכירים ישראלים, היו כאלו שאמרו לי 'אנחנו לא ממש בעד אסד'. אבל אני זוכר שהישראלים הסכימו אתנו שמוטב שיהיה מי ששולט בסיטואציה מאשר השתלטות של טרוריסטים".
לגבי ההאשמות הקשות על פשעי מלחמה שמבצע צבא רוסיה במדינה, בפרט בחלב, אמר מדבדב "לארצות הברית הייתה אחריות, הם לא עשו מה שהם אמרו, ועכשיו הם מנסים להטיל את האחריות עלינו. באזור חלב המורדים עובדים עם דאעש. מוטב שהאמריקאים יתייחסו לבעיות ההומניטריות שיש להם, למשל במבצע במוסול". 

מדבדב התייחס לחופש הפעולה של ישראל לתקוף בסוריה במקרה של משלוחי חזבאללה במדינה ואמר כי "אני יוצא מנקודת הנחה שאף אחד לא רוצה לנקוט בצעדים שיגבירו את המתיחות. גם סוריה חייבת להבין את זה. אני מקווה שהכל יהיה בסדר, ולא צריך שתהיה סיטואציה אחרת". 
מדבדב נשאל על החלטת אונסק"ו, שמכחישה את הקשר בין העם היהודי וישראל למקומות הקדושים בירושלים וישראל הצביעה בעדה. "נדמה לי שהנושא הזה נופח באופן מוגזם. החלטות דומות של אונסק"ו, בנוסח זהה פחות או יותר, מתקבלות כבר בערך עשר פעמים. המדינה שלנו מעולם לא הכחישה את זכותה של ישראל וזכותו של העם היהודי על ירושלים, הר הבית והכותל. כל הזכויות האלה ברורות וזה יהיה אבסורד להתכחש אליהן. בוודאי שההחלטה הזו לא מופנית נגד ישראל ואין מה לעשות לזה פוליטיזציה". 
על התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים אמר מדבדב: "אנחנו לא מחפשים להחליף את ארה"ב בתור המגשרת. אבל אנחנו לא רואים לאחרונה סימנים מעודדים לגבי התהליך המדיני. לא היה אף הישג וזה עצוב". 
לסיום, התבקש מדבדב למסור מסר לישראלים יוצאי רוסיה: "ישראל היא באמת מדינה מיוחדת עבורנו. רבים מהמהגרים יודעים את השפה ומכירים את המנטליות של רוסיה, וזה מאפשר לנו לתקשר באופן אקטיבי יותר ויש לזה ערך רב. אני סומך על כך ומקווה שזה יניב פירות".