סיעת מרצ ופעילי שלום עכשיו יבקרו היום (ראשון) במאחז עמונה על רקע הניסיונות של הבית היהודי ושל שרים וחברי כנסת בליכוד לקדם את חוק ההסדרה, שינסה למנוע את הריסת הבתים בישוב, בהתאם לפסק דין של בג"צ. לקראת הביקור אמרה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "מרצ מתכוונת לצאת ולסייר בעמונה עם אנשי שלום עכשיו, ולעמוד מקרוב על המיקום המתוכנן להקמתה במידה ותפונה. אנו מוחים על התנהלות הממשלה, ששוב ביקשה מבג"צ לדחות את הפינוי של המאחז, ובכך נותנת פרס לעבריינות פוליטית והשתלטות על קרקעות פרטיות של פלסטינים. ממשלת ישראל מבקשת להכשיר את העבריינות הזו דרך חוק ההסדרה ולעקוף את קביעות בג"צ שההתיישבות שם אינה חוקית".



אבי בוסקילה, מנכ"ל תנועת שלום עכשיו שיזמה את הסיור, אמר: "נגיע היום למאחז עמונה כדי להגיד בקול ברור - אין אזרחים בישראל שהם מעל לחוק וכדי לקרוא לממשלה להפסיק עם התרגילים ולעמוד בהחלטת בגצ מלפני שנתיים. אנחנו קוראים למתנחלים - בואו הביתה, ישנם מספיק מקומות ליישב בגבולות 67".



ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיב על כוונת אנשי מרצ ושלום עכשיו לבקר היום בעמונה ואמר כי מדובר בפרובוקוציה: "ארגוני השמאל הקיצוני מגיעים לעמונה לעשות פרובוקציה. אחרי שנים שהמערכת הפוליטית, התקשורתית והמשפטית פעלו כנגד הימין כמכונה משומנת היטב ולא היה לנו אלא להפגין, סוף סוף נושבות רוחות השינוי והשמאל הוא זה שמפגין".



"אני שולח את ברכותיי לארגוני השמאל שהבינו שבמקום לעקוף את הכרעת הרוב במדינת ישראל ולצאת למסע הכפשות בעולם הם משתמשים בכלי מחאה לגיטימיים ע"מ לקדם את האג'נדה בה הם מאמינים", הוסיף סמוטריץ'. "למזלנו, הרוב השפוי במדינת ישראל מתנגד לקומץ שיגיע ביום ראשון לפרובוקציה ולכן בעזרת השם המפגינים יתרגלו להפגנות ועמונה תישאר במקומה, בהתאם למדיניותה של ממשלת ישראל".



את הסיור יובילו מנכ"ל "שלום עכשיו" אבי בוסקילה, וראש צוות מעקב ההתנחלויות בתנועה, חגית עופרן ויצטרפו אליו כל חברי סיעת מרצ בכנסת. סיור יכלול גם עצירה באזור ההתנחלות שבות רחל שם הוצא למתיישבי עמונה פתרון חלופי.