ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (חמישי) בירושלים עם ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב. בפגישתם חתמו השניים על ארבעה הסכמי שיתוף פעולה דו צדדיים בנושאי חקלאות, מכס, היי-טק ובינוי ושיכון. בטקס קבלת הפנים שנערך לאחר מכן אמר לו נתניהו: "יש כאלה שרוצים לקחת אותנו אחורה לימי הביניים ואנחנו שותפים יחד למנוע זאת". 



שני המנהיגים חתמו על שורת הסכמים במטרה לקדם את הסחר החופשי בין המדינות. נתניהו הדגיש כי הבעיות בין המדינות לא קיימות והוסיף את החששות המשותפים מהטרור הגואה בעולם. "באותה מידה אנחנו חוששים מהאסלאם שמנסה לגרור אותנו אחורה, איראן. אנחנו נחושים לעשות שני דברים - למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני ולמנוע ממנה להתבסס צבאית בסוריה. בנוסף לכך אנו גם נחושים למנוע ממנה להתבסס עם מליציות שיעיות ולחזק את חיזבאללה עם נשק מסוכן. על הרקע הזה, השיתוף פעולה הביטחוני חשוב מאוד. זה מבטא את השינוי האדיר ביחסים בינינו. יש ברית גדולה ואחווה גדולה בין העמים והביקור הזה יחזק אותה", אמר נתניהו.



"ישראל היא הפרטנר הגדול באזור בענייני כלכלה"


ראש ממשלת רוסיה הודה לנתניהו והדגיש כי בישראל הוא מרגיש בבית. "פרק הזמן של שיקום היחסים הוא מכובד אך צריך גם להסתכל קדימה. לשתי המדינות משותפים ערכים מיוחדים וזה חשוב כי יש כאלו שמנסים לשבור את הערכים האלו. בפני המדינות שלנו עומדים אתגרים משותפים. הטרור מאיים על העולם כולו אבל פה באזור זה מורגש במיוחד", אמר מדבדב.



"גם אנחנו סובלים מטרור ולכן צריך ללכת נגד הטרור ביחד, זה קשור לתיאום הביטחוני ושיתוף הפעולה בינינו. אנו מתנגדים לפיזור נשק גרעיני ואנחנו כולנו במאמצים משותפים להשמיד את הגרעין שבידי ארגון הטרור דאעש. בענייני כלכלה, ישראל היא הפרטנר הגדול באזור ולמען זאת נפגשנו וחלמנו על ההסכמים הללו", חתם ראש ממשלת רוסיה.