אמש פורסם כי סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא חשף פרשה ביטחונית בה מעורבת ישראל וכי יש בה חשש לחיי אדם. הפרטים נחשפו לאחר שסגן השר פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו הנוגע לפרשה, פוסט שהוסר בעקבות צו איסור פרסום. הבוקר (שלישי) התייחס סגן השר בראיון בגל"צ לביקורת החריפה שהופנתה אליו וטען כי רודפים אותו כיוון שהוא "לא יהודי".

ידעת שיש צו איסור פרסום?
"מדובר בפרשה לא ביטחונית אלא אזרחית פלילית. לא היה צו בכלל כאשר העלתי את זה. הפרשה קיימת הרבה זמן בלי שום קשר וזה נעשה לבקשת אותה משפחתה שביקשה את התערבותי. הפייסבוק הוא כלי העבודה שלי בהגעה למקומות שאיש לא מגיע אליהם ודרך קשרים שפיתחתי בפייסבוק הצלתי כבר מישהי מאותו המקום".

אז למה הסרת את הפוסט?
"כי הצו הגיע אחרי ועשיתי כפי שהתבקשתי".





 

"רוצים לתקוע לי סכין בגב"


יש גורם מדיני בכיר שאומר שגרמת לנזקים אדירים, קודם עם הסיפור של רעידת אדמה באיטליה ועכשיו עם הפרשה
"מדובר באיש קטנוני שיש לו כוח בתקשורת. פיתחתי קשרים שאין לאף אחד במדינות הערביות".

בהמשך התייחס סגן השר לקריאה של רמי איגרא, לשעבר בכיר במוסד, שאמר מוקדם יותר בגל"צ כי יש להעמיד אותו לדין: "הפרשה הזאת לא קשורה לא למוסד, לא לצה"ל ולא לשב"כ. כבר הצלתי נפשות יהודיות באותה הדרך ואיש לא בא בטענות. המכתב שהאבא של אותו אדם שלח לי הבוקר בו הוא אמר לי שהוא מתרגש שסוף סוף יודעים משהו על הבן שלו - זה עשה לי את היום".

"אני בא מהתחום הביטחוני, אני אח שכול, נכה צה"ל, קצין שעבר מספיק קרבות במדינה הזאת והמשפחה שלי - מה שהיא הקריבה למדינה הזאת קוראים רק בספרים. כל מי שמנסה לפעול נגדי זו ראיה קטנונית שאין כמוה", הוסיף קרא.

מי פועל נגדך?
"זה אותו גורם מדיני בכיר. אני לא אכנס כרגע לשמות של מי זה כי צריך לשמור על פרופורציות. כאן יש מטרה לתקוע לי סכין בגב. כל הזמן רודפים אותי וזה פוגע".

למה רודפים אותך?
"כי אני שייך לקבוצה מסוימת, לאג'נדה מסוימת. זה סוג של רדיפה ואי אפשר לפרש את זה אחרת. אני שייך לקבוצה - לא רק אותי רודפים אלא את כל מי שאני מחובר אליו בממשלה. צריך לקרוא לילד בשמו - ובמיוחד אותי כאילו שאני לא יהודי - ואני הכי יהודי שיש והכי ישראלי והכי ציוני. אני אגיד את זה גם אם ירדפו אותי ויקיזו את דמי, הנאמנות שלי היא לא מהיום היא מתקופת יתרו".

בגלל שאתה לא יהודי זו הסיבה?
"אלא מה? אבל זה לא יעזור לגורמים האלה - תמיד האמת תתגלה ואני אביא את הבשורה למשפחה הזאת".

במהלך הבוקר נמסר מלשכתו של קרא, בעקבות דרישת יו"ר סיעת יש עתיד עפר שלח לפטרו: "הפרשה המדוברת הינה פרשה אזרחית במקורה, אין כאן שום פגיעה בביטחון המדינה. פעלתי כנציג ציבור באחריות לאור נסיבות אנושיות שהוצגו בפני וזאת בראייה הומניטרית בלבד כפי שפעלתי בעבר ואפעל במקרים דומים בעתיד - להציל חיי אדם. הצלתי רבים באותה שיטה ומפליא אותי השינוי במגמה זו. הפרסום היה לבקשת הגורמים הנוגעים לסוגיה זו, ובזמן פרסום הפוסט לא היה שום צו איסור פרסום וכל ניסיון להטיל בי דופי מונע בעיקר ממניעים זרים".