בשבוע הבא ימלאו 12 שנים לפטירתו של הרמטכ"ל לשעבר, רפאל איתן ז"ל, שנפל אל מותו בים בנמל אשדוד במהלך עבודתו. לאורך תקופה ארוכה לפני שנהרג, קיים ד"ר אורי מילשטיין שיחות עם רפול, שאת התמלילים שלהן יחשוף ביום שישי ב"המוסף" של "מעריב סופהשבוע". בין היתר תוקף רפול בפגישות את הנהגת המדינה והצבא בעקבות תוצאות מלחמת יום הכיפורים, בה שימש כמפקד אוגדה ברמת הגולן. כמו כן מובא הסיפור המלא על ההסתבכות בלבנון וכן פרטים על חייו האישיים, כמו יחסו למות בנו והאירוע האחרון בו חגג לפני שמצא את מותו.



רפול התייחס להתנהגותו של משה דיין: "הוא היה הגרוע מכולם", מצוטט רפול כאומר על שר הביטחון: "אותו לא הערכתי כלל. הוא לא היה לויאלי, לא נתן גיבוי. אדם שטחי שחשב שהוא יודע הכל. איתו לא מתווכחים. הוא היה חתיכת בן זונה". על דדו, הרמטכ"ל דוד אלעזר, אמר איתן: "הוא היה מתרפס, מלחך פנכה. ראיתי אותו בכל המלחמה רק פעם אחת. אני חושב שהוא לא תמיד ידע מה קורה בחזית. ביום הראשון, השני והשלישי, כשהיה כל כך קשה, הוא לא בא לרמה".



"נפגשתי איתו בקריה. הוא שפך את הלב ובכה. אמר לי 'אני רואה שאתה שונא אותי שנאת מוות. אני לא אשם במלחמה הזאת'. הבטתי באיש השבור הזה, שהיה כל יכול ועכשיו הוא אפס". על האלוף אברהם אדן (ברן) רפול אמר: "שבועיים לפני המלחמה קרא לי הז.. הזה, ברן. הוא דרש ממני להסיר מהראש את הכומתה האדומה ולחבוש אחת שחורה, כי אני מפקד אוגדה משוריינת. אמרתי לו שאני שם עליו זין".



על יחסו של איתן לרמטכ"ל לשעבר דן שומרון ניתן ללמוד מדברים שאמר תא"ל בדימוס אפרים חירם: "אמרתי לרפול שאני רוצה את שומרון כסמג"ד. הכרתי אותו מצוין, הערכתי אותו. רפול אמר 'דן לא יכול להיות סמג"ד. יש בחטיבה הרבה קצינים טובים. בחר כל מי שאתה רוצה, רק לא אותו'". 



הכתבה המלאה ביום שישי, במוסף מעריב סופהסופהשבוע