פרסום ראשון: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נמצא בתהליכי הרחבת ביתו הממוקם ביישוב נוקדים, זאת למרות שהצהיר אתמול (רביעי) כי הוא תומך בהקפאת בנייה מחוץ לגושי ההתיישבויות ביהודה ושומרון, במסגרת הבנות עם הממשל האמריקאי החדש. ליברמן, מגדיל את משכנו לווילה בגודל 245 מטרים רבועים זאת למרות שנוקדים ממוקמת במזרח גוש עציון, שבניגוד למרכז הגוש אינו מוגדר "גוש התיישבות". ראוי לציין שהמבנה נבנה ללא חריגות ועל פי היתר, וגודלו אינו יוצא דופן באופן מהותי מגודלם של בתים אחרים ביישוב.



כבר לפני שנה וחצי ביקש השר להרחיב את מגרש מספר 19 בנוקדים, עליו בנוי ביתו, מ-498 מ"ר (גודל ממוצע למגרש בבניה פרטית בהתנחלויות) ל-768 מ"ר. הוא הגיש בקשה זו למועצה האזורית גוש עציון שדרשה ממנו לעשות פרצלציה מחודשת, כלומר – חלוקת מגרשים בינו לבין המגרש השכן שיקטן כתוצאה מן השינוי. ליברמן עצמו לא הגיע לחטיבת להתיישבות אלא אשתו אלה, שלדברי אנשי החטיבה שאישרו את הגדלת המגרש ב-50%, גילתה חביבות וחילקה שוקולדים לעובדים במקום. "לא היה צריך שוקולדים בשביל שנאשר", הם אמרו, "אף אחד לא מתנגד לליברמן". 



ביתו המתרחב של אביגדור ליברמן בנוקדים, מחוץ לגושי ההתיישבות. צילום: קרני אלדד
ביתו המתרחב של אביגדור ליברמן בנוקדים, מחוץ לגושי ההתיישבות. צילום: קרני אלדד



בתוך כך, הרחבת הבנייה שמבצע ליברמן דורשת מאנשי האבטחה שלו לקיים בדיקות מחמירות בכל בוקר לקבלן ולפועלים הבונים את הווילה, כולם פלסטינים.



ליברמן התייחס הבוקר לכך שהוא עצמו גר מחוץ לגושי ההתיישבות והשיב לביקורת שעוררו דבריו על הבנייה מחוץ לגושים. "אני גר ביישוב מחוץ לגושי ההתיישבות. אני בהחלט מבין את המציאות. כששאלו אותי על דוגמה לתאום בין ממשל אמריקאי לממשל ישראלי נתתי כדוגמה את אותו תיאום שהיה בתקופתו של אריאל שרון וממשל בוש. אותה חליפת מכתבים. אנו צריכים לשאוף למקסימום אבל לעולם בחיים אתה לא מקבל מקסימום, מאה אחוז. צריכים להיות ראליים. כרגע אנו פתוחים לכל רחשי הציבור, בטח לציבור הבוחרים שלנו. יש הרבה מרכיבים בקואליציה הזאת. ראש הממשלה צריך לגבש את המדינות המושכלת וללכת אתה לממשל החדש. כל מה שאני אומר זה שניסיון ללכת באופן חד צדדי בלי הבנות יוביל אותנו לארבע שנים כמו האחרונות שבהן התוצאות לא היו מספקות, לצערי".



עד לרגע פרסום הכתבה טרם התקבלה תגובה משר הביטחון ליברמן.