ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בעקיפין בפתח ישיבת סיעת הליכוד לטענות שעלו בקשר לפרשת הצוללות ותקף את מתנגדיו: "יש מי שמתעקש כל הזמן להשחיר את פניה של ישראל. יש פה מה שנקרא - 'תעשיית הדכדוך', כל הזמן להגיד כמה רע וכמה עוול יש כאן, ואני אומר את ההפך הגמור. אין פלא שאותם אנשים מספרים לא רק כמה רע פה אלא גם מפריכים לאוויר בלונים מלאי אוויר, ובאותה מהירות שהם מתמלאים הם מתרוקנים". נתניהו הוסיף: "כך גם הפעם לכל מי שאצה לו הדרך - תורידו הילוך, אתם יכולים להירגע. אני הולך להיות אתכם עוד הרבה זמן. אני יודע שזה מעודד ואני פונה לחברי באופוזיציה שרצים לשכנע את הציבור הישראלי - תציגו את העמדות שלכם והציבור ישפוט. ככה עובדת דמוקרטיה. נמשיך להקדיש את מיטב זממנו לרווחתם של תושבי ישראל".



בתוך כך, בישיבת סיעת המחנה הציוני התייחס יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לסערה שמטלטלת את המערכת הפוליטית: "נביא ביום רביעי למליאה הצעת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את פרשת הצוללות. היא מעוררת שאלות חמורות ומבליטה את העובדה שראש הממשלה נמנע מהלחיל כללי אתיקה מיוחדים לשרים מתוקף המלצה של ועדה ממלכתית שמונתה ע"י הממשלה ברשות נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר מאיר שמגר. זה אומר דרשני".



רה"מ נזף בשר צחי הנגבי



ראש הממשלה בנימין נתניהו הידוע כמי שמקפיד בסגנון לבושו המהודר ומגיע לכל ישיבות הממשלה והכנסת לבוש בחליפה, הופתע היום לראות את השר צחי הנגבי מגיע אל ישיבת סיעת הליכוד כשהוא לבוש במכנסי ג'ינס ועוטה מעיל "יוניקלו". נתניהו פנה אל השר הנגבי ונזף בו "מה זה"? אך בניגוד לתקרית שהייתה לאחרונה בישיבת הממשלה בה שלח את השר חיים כץ להחליף בגדים לאחר שהגיע לבוש בטי-שירט הוא הסתפק הפעם רק בגערה.





הנגבי הסביר לנתניהו כי הגיע לכנסת בלבוש ספורטיבי משום שטיסה שתוכננה לו אמש לאוסטרליה לפגישה עם שרת החוץ בוטלה בגלל העיצומים באל על. מנסים לסדר לו טיסה חלופית והוא הגיע לסיעה בלבוש לקראת הטיסה. נתניהו איחל לו נסיעה טובה.




הרצוג: "נתניהו מפחד מאור השמש"



עוד התייחס הרצוג למכתב של יו"ר ארגון עובדי צה"ל משה פרידמן על השתלשלות העניינים שהובילה להפרטת המספנות והדרישה להוציא את עובדי צה"ל מתחזוקת הצוללות כדי להעבירה לגרמים פרטיים זרים. "לא יעלה על הדעת שתחזוקה של כלי נשק בוודאי כזה שנחשב פוליסת הביטוח תתבצע על ידי גורמים מופרטים וזרים. זה ידע ששייך רק לצה"ל ולארגון עובדי צה"ל, לכן אין ברירה ואין מנוס אלא מבירור האמת. אתמול החליטה הממשלה לדחות את החלת ההסכם ההיסטורי בין מבקר המדינה לקרן הקיימת לישראל בנוגע להחלת ביקורת המדינה על קק"ל ע"פ כללים שסוכמו בין הצדדים לטובת האינטרסים הלאומיים והציבוריים של המדינה. נתניהו מפחד מאור השמש".



הרצוג ולבני בישיבת סיעת המחנה הציוני. צילום: מרק ישראל סלם
הרצוג ולבני בישיבת סיעת המחנה הציוני. צילום: מרק ישראל סלם



חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) גם התייחסה לפרשת הצוללות ואמרה: "כשהממשלה הצביעה נגד חוק כללי האתיקה שהצעתי כשרת משפטים - היא לא הצביעה נגד החוק שלי אלא נגד הציבור. את התוצאות של זה אנחנו רואים עכשיו. הממשלה מתנהלת כמו צוללת שפועלת במחשכים, וזה נכון גם בעניין קק"ל שהחליטה עכשיו לעכב את הכנסת מבקר המדינה לתוכה. הפעילות שלה ללא כללי אתיקה, לרבות הצמדת עורך דין פרטי למו"מ, חייב להיפסק".