איראן מעבירה נשק ותחמושת לחיזבאללה באמצעות טיסות מסחריות מהרפובליקה האסלאמית ללבנון, כך עולה ממידע מודיעיני שחשף שגריר ישראל באו"ם בפני מועצת הביטחון והותר כעת לפרסום. 



השגריר דנון שיגר מכתב דחוף לחברי מועצת הביטחון ובו חשף את נתיב הברחת הנשק ממשמרות המהפכה האיראניים לידי החיזבאללה: "כוחות אל-קודס האיראנים אורזים נשק, תחמושת ואמצעים טכנולוגיים המשמשים להרחבת מאגר הטילים של חיזבאללה במזוודות, ומעמיסים אותן על גבי מטוסי חברת התעופה האיראנית מהאן", כתב דנון במכתבו והוסיף: "מטוסים אלה נוחתים ישירות בשדה התעופה בלבנון או בדמשק ומשם הנשק עובר באופן קרקעי לידי חיזבאללה."



בהמשך מכתבו כתב השגריר דנון כי "איראן ממשיכה להפר את החלטות מועצת הביטחון, בתוך כך גם את החלטות 1701 ו-2231" והוסיף כי איראן מחמשת את ארגוני הטרור במזרח התיכון ופועלת לערעור היציבות באזור כולו.



כזכור, החלטה 2231 של מועצת הביטחון אימצה את הסכם הגרעין עם איראן והטילה על איראן מגבלות נוספות, והחלטה 1701 הביאה להפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה לאחר מלחמת לבנון השנייה.



רק לפני כשבועיים הודיעה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) איראן חרגה מהתנאים שהוטלו עליה במסגרת הסכם הגרעין עם המעצמות. לפי הדיווח, איראן חרגה מכמות המים הכבדים שמותרת לה על פי ההסכם, והחזיקה ב-130.1 טון של מים כבדים, זאת לעומת 130 טון שמותר לה. גם בחודש פברואר חרגה איראן ממגבלת המים הכבדים המותרים לה, אז החזיקה ב-130.9 טון. השימוש במים כבדים הוא בעיקר בקירור כורים גרעיניים מהסוג שהאיראנים החלו לבנות באראק, כור שבנייתו לא הושלמה.