שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט השתתף היום (רביעי) בכנס הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט המתקיים בירושלים ומועבר בשידור חי באתר מעריב-אונליין, ובו לוקחים חלק מאות פוליטיקאים ודיפלומטים רבים. בנאומו התייחס השר לסכסוך הישראלי פלסטיני ואמר כי במקום לפתור את הסכסוך צריך לנהל אותו ולשפר את המצב הכלכלי של הפלסטינים.



"מה עושים עם שני מיליון פלסטינים? יש לשאוף לנהל את הסכסוך", אמר בנט והוסיף: "לתת אוטונומיה מוחלטת לפלסטינים עם חופש תנועה מוחלט, אזורי תיירות חופשיים וללא מעבר גבולות. יש לייצר תכנית מרשל ליהודה ושומרון, יהודים וערבים כאחד. יהיה נפלא עם אחמד מג'נין יוכל לקום בשש בבוקר ולא בחמש כדי להגיע לעבודה בתל אביב בשבע וחצי, והגיע הזמן לחשוב על הכל ולחשב מסלול מחדש". 



לדבריו, "ישראל היא דוגמה לאיך ניתן להיות דמוקרטיה ליברלית לנוכח טרור, וישראל היא לא הבעיה - היא הפתרון. הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא לחתור תחת המגדלור הזה שנקרא ישראל. היום אנחנו כמו נער בן 18 שסוף סוף יכול להחליט בעצמו. ישראל יכולה לומר מה היא רוצה - להקים מדינה פלסטינית שנייה יחד עם עזה או לנסות משהו חדש".



צילום: מרק ישראל סלם



"אם בעולם העסקים אחד המנהלים היה בא אלי ואומר לי שהוא ניסה את אותה התכנית כמה פעמים ונכשל - הייתי מפטר אותו. במשך השנים היו הנחות שגויות, ואחת המרכזיות שבהן היא חשיבות הסכסוך במזרח התיכון. היום אנו יודעים שזה לא נכון, שמה שקורה במוסול או בלוב יותר חשוב, לכן אני מקווה שהממשל החדש בארצות הברית יהיה הראשון שיכיר בירושלים כבריתה המאוחדת של ישראל".



לסיום אמר השר: "השבועות הבאים מייצגים חלון הזדמנויות ייחודי לישראל. מאז 1967 תמיד היו סיבות חיצוניות שבגללן ישראל לא עשתה את מה שנכון עבורה, והשאלה הגדולה היא מה יאמר נתניהו לטראמפ כשייפגשו? האם ימשיך לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית או שינקוט בגישה חדשה לגמרי?".



כ-500 שגרירים, קונסולים וחברי סגל דיפלומטי השוהים בישראל ומייצגים למעלה מ-100 מדינות הגיעו הבוקר לוועידת הדיפלומטים השישית של הג'רוזלם פוסט שמתקיימת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם גם הוא באירוע וכן השר לביטחון פנים גלעד ארדן וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. שר הבטחון אביגדור ליברמן התראיין על הבמה ב'אחד על אחד' וענה לשאלותיו של יעקב כץ, העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט. גם שגריר ארצות הברית בישראל, השגריר המצרי ושגריר האיחוד האירופי ידברו בוועידה לצד שורה של דוברים נוספים.

בנימין נתניהו בכנס, הבוקר. צילום: סיון פרג'