ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שישי) כי ימצו את הדין עם העומדים מאחורי גל ההצתות. "המשטרה עובדת שעות נוספות, ההנחיה היא להעמיד לדין למען יראו וייראו. מי שינסה לשרוף את מדינת ישראל ייענש במלוא החומרה. אין ספק שהיו מקרי הצתה בחלק לא מבוטל. כמו כל פשע, הדבר החשוב ביותר הוא ענישה. יש מחיר לפשיעה, יש מחיר לטרור ההצתה ונדע לגבות אותו".



בעקבות מעצרים של 12 חשודים בהצתות הבהיר נתניהו: "יש פה יסודות של טרור אין ספק בכלל. גורמים עוינים למדינת ישראל. אני לא יכול לומר אם זה מאורגן, החומר שאנו רואים הוא חד משמעי יש פה הצתות עם השראה רשתית". 



נתניהו התייחס לפעולות הכיבוי המאומצות והוסיף: "במקביל אנחנו מעצימים את צבירת היכולות של הכוח האווירי. עד הלילה נהיה עם 11 מטוסים כולל הסופר טנקר עם תוספת של עוד עשרים מטוסים לטייסת שלנו".



על הסיוע שישראל מקבלת אמר נתניהו: "אנחנו בעמדה שכבר נתנו עזרה למדינות אחרות וכעת אנחנו מקבלים עזרה ממדינות אחרות. אנחנו במזג אויר יבש שיימשך לקראת אמצע שבוע הבא ולכן אנחנו נערכים לכל האפשרויות הללו".



נתניהו בסיור בצפון בעקבות גל השריפות. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו בסיור בצפון בעקבות גל השריפות. צילום: קובי גדעון, לע"מ



לדברי רה"מ מדינת ישראל עומדת איתנה לנוכח האתגרים. "אנחנו עומדים כאן מול ענקי הטבע ובסופו של דבר אני חושב שמדינת ישראל ערוכה טוב מאוד. אנחנו מתחמים את האש ומשתמשים בכוח האווירי בפעם הראשונה. עד היום הלקחים הופקו מדוח הכרמל".



במסיבת עיתונאים שנערכה בחצור, לצד השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ושרת התרבות והספורט מירי רגב, הוסיף נתניהו: "כל צוותי הקרקע עושים עבודה יוצאת מן הכלל אני מצדיע לכולם".



בתוך כך בחיפה הורשו כל התושבים לשוב לבתיהם. לוחמי האש ממשיכים לפעול כל העת כדי למנוע את התחדשות השריפות. חברת החשמל עובדת במתכונת חירום כדי להשיב את אספקת החשמל לבתים שניזוקו. בתוך כך הודיע השר ארדן כי הנחה להפעיל את הסכם שיתוף הפעולה עם ארגון כיבוי אמריקאי. עם הפעלתו של ההסכם עשרות כבאים אמריקאים עושים את דרכם לישראל.



.

נזקים לבתים ולחורש בחיפה. צילום: ערן לוף
נזקים לבתים ולחורש בחיפה. צילום: ערן לוף