נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ביקש מנשיא המדינה ראובן ריבלין שישראל תשקול מחדש את חוק המואזין, שאמור לעלות השבוע להצבעה בכנסת. השניים שוחחו הערב (ראשון) בעקבות הסיוע הטורקי לכיבוי גל השריפות ברחבי הארץ, וארדואן ביקש מריבלין שיוזמות הנוגעות לתפילות המוסלמים "ישקלו ברגישות, כראוי לנושאים אלו של חופש הביטוי וחופש הפולחן", לדבריו. 



בתגובה הבהיר ריבלין לארדואן כי מדינת ישראל תמשיך ותאפשר לכל אדם את חופש הפולחן בין אם הוא מוסלמי, נוצרי או יהודי. 



השניים שוחחו גם על אורון שאול והדר גולדין ז"ל, החיילים המוחזקים ברצועת עזה וריבלין ביקש את סיועו של הנשיא הטורקי בהשבתם לקבר ישראל. כזכור, בראיון לאילנה דיין בשבוע שעבר, התייחס ארדואן לטענה שעלתה כי במסגרת הסכם הפיוס אמורה טורקיה לסייע בהשבת שני החיילים, ואמר כי הוא כלל אינו יודע על מה מדובר.



בתחילת השיחה הודה הנשיא למקבילו הטורקי על הסיוע הטורקי וסיפר לו כי פגש היום את טייסי הכיבוי שהגיעו מטורקיה ואמר לו כי "הם עושים עבודה נהדרת ואנו מעריכים מאוד את מה שהם עושים", עוד הוסיף: "אני רוצה להודות לך מעומק ליבנו על החלטתך לשלוח לנו עזרה כשנזקקנו לה בלחימה באש. באומץ לבם ויכולותיהם, הטייסים שלך סייעו לנו רבות". 



נשיא טורקיה הודה לנשיא על הדברים ואמר: "מיד כשנודע לי שהאש מתפשטת ביקשתי לשגר הליקופטרים וצוותים כדי לסייע ואני מקווה ומתפלל כי המבצע יסתיים בצורה הטובה ביותר". ארדואן הוסיף כי היחסים בין טורקיה וישראל מצויים בתהליך חידוש וכי השגריר הטורקי יחל את עבודתו בקרוב. "נרמול היחסים בין טורקיה וישראל הוא בעל חשיבות רבה לאזור כולו", אמר ארדואן. "אני יודע שנוכל להמשיך ולשתף פעולה בתחום הגז הטבעי והשיחות בין משרדי האנרגיה שלנו יישאו פרי".



השניים סיימו שיחתם בתקווה משותפת להיוועד בהקדם.