ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד לניסיונות התקיפה בגבול ישראל סוריה: "הגבנו בתקיפות רבה וגבינו מחיר מאוד כואב ומהיר מהאויבים שלנו. אנו ממשיכים לעקוב אחר התפתחות העניינים מקרוב. אנו לא מאפשרים שום טפטופים, אנו מגיבים בתקיפות ובמקרה הצורך תוקפים את אויבינו לפני שהם מצליחים לתקוף אותנו. לא ניתן לאיסלאם הקיצוני ולשום גורם עוין לפתוח חזית מולנו ברמת הגולן".



נתניהו התייחס גם לגל השריפות השבוע והביע תודה לכל הנוגעים בדבר: "התמודדנו השבוע עם גל שריפות רבות היקף. אני רוצה לשבח את שרי הממשלה ובראשם גלעד ארדן השר לבטחון פנים, שר האוצר כחלון, שר הפנים דרעי ובעצם כל המשרדים מעורבים בפעולה נמרצת שמטרתם לסייע במלאכת הכיבוי וכמובן במלאכת השיקום. רוצה לשבח את משטרת ישראל, כב"א, מד"א, פיקוד העורף וחיל האוויר, וגם להוסיף את המועצה לביטחון לאומי ומשרד החוץ שסייעו בהבאת סיוע. רוצה לשבח את ראשי הישובים ואת אזרחי ישראל שנרתמו, יהודים וערבים. זו דוגמא לאזרחות טובה ולישראל במיטבה".



ראש הממשלה הודה גם ללוחמי ולוחמות האש: "ראיתי אותם בשטח אחר לילות ללא שינה. מפויחים, מזיעים, עייפים ובכל זאת חדורי שליחות כי הם מגנים על הבית, על הבתים של כולנו. בהתגייסות בלתי רגילה, לפעמים מטרים מאש נוראית. ואני פשוט מסיר את הכובע בפניהם". עוד הוסיף: "אני רוצה להודות לטייסי הכיבוי מהארץ ומחול על המאמץ הכביר שהשקיעו. נפרד מהם מחר בצורה מסודרת".



נתניהו הביע תקווה שירדו גשמים בקרוב: "אנו מקווים שאנו בסוף האירוע. אנו עדיין לא בסופו. מקווים לראות גשמים בימי רביעי וחמישי. אני מוקיר תודה על פעולה שנעשתה ואולי לפעולה שעדין עוד תעשה. המענה המידי לאש הוא מן האוויר ולכן החלטתי על הקמת טייסת ב-2010 שכבתה מאז כחמש מאות שרפות. היה פה שילוב של יובש מתמשך ורוחות חזקות ולצערנו גם הצתות. אני מבקש להודות למדינות רבות ששלחו סיוע. שיתוף הפעולה הבינלאומי הוא מכפיל כוח הכרחי במאבק באסונות טבע. מעצמות כמו רוסיה וכמו ארה"ב מזמינות בעצמן סיוע ממדינות אחרות. אנו עזרנו לכמה מדינות באזורנו והם עזרו לנו וגם מדינות אחרות התגייסו. החלטתי לפעול להקמת כוח רב לאומי אווירי שייתן מענה מהיר עוד יותר בעתיד. המשמעות העיקרית של המהלך היא תיאום של מבנה הכוח האווירי וריכוז חומרי דיכוי שריפה ברמה רב לאומית".



לבסוף הודה לאזרחים: "מבקש להודות לאזרחי ישראל ששוב הוכיחו מה זה רעות ואחווה. זאת ישראל האמיתית. חלק מהשריפות אנו יודעים בוודאות מקורן בהצתה מכוונת ונפשעת. זוהי פעולת טרור לכל דבר ועניין ואנו מתייחסים לטרור הזה במלוא החומרה. נפעל מולו בכל העוצמה".