העיתונאי רביב דרוקר פרסם היום (שני) בחדשות ערוץ 10 כי למיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר קשרים מיוחדים עם בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו. לפי הפרסום, פאקר הרעיף שורה של הטבות על יאיר נתניהו וזה זיכה אותו לנגישות שקירבה אל ראש הממשלה. בעצרת האו"ם בשנת 2015 בניו יורק הצטרף פאקר לראש הממשלה ולבנו ועל פי הדיווח של דרוקר, מקורביו חשבו כיצד להשיג לו תושבות ישראלית שתסייע לו לקבל הקלות בתשלומי מס. עוד פורסם כי יאיר לן לא מעט לילות בדירתו של פאקר בתל אביב.



בנסיעתו של ראש הממשלה לעצרת האו"ם בניו יורק בשנת 2015, הצטרף אליו בנו יאיר והוא התאכסן במלון היוקרה "גרינגיץ' ווילג" בניו יורק, מלון שפאקר שוכר בו כמה חדרים שמחוברים זה לזה. לאחד מחבריו כתב פאקר: "בדיוק ביליתי 5 שעות עם נתניהו. עברנו על הנאום שהוא עומד לשאת והוא השאיר עותק. נאמר לי שאני אצורף לפמליה של ראש הממשלה ואשב ליד שרה בעצרת. זה כבוד גדול עבורי. עכשיו אני בדרך למלון לפגוש את יאיר. הוא ילון בחדר כמה ימים". כמה חודשים לאחר העצרת טס יאיר נתניהו שוב לחופשה מפנקת בטירה בקולרדו.



בתמונה שפורסמה בכתבה תועד ראש הממשלה יחד עם שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, בנו יאיר והמיליארדר ג'יימס פאקר בהכנות לקראת הנאום בעצרת האו"ם. כמו כן, באוגוסט 2015 הופיעה הזמרת מאריה קארי בישראל, ובאותה תקופה היא הייתה בת זוגו של פאקר. לקראת ההופעה רכש פאקר כרטיסים בעשרות אלפי שקלים, 10 העביר לשרה נתניהו, ושבעה למי שכיהן אז כראש המל"ל, יוסי כהן שכיום מכהן ראש המוסד. 



"מעוניין לקבל מעמד תושב בישראל"



לפי הפרסום בכתבה טוען רביב דרוקר כי פאקר מעוניין להיות תושב ישראל. ב-2008 נחקק חוק שקראו לו "ארנון מילצ'ן", חוק שנותן הטבת מס ענקית לטייקונים שבחרו לעבור לגור כאן. מילצ'ן, טייקון אמריקני-ישראלי קרוב שקרוב לפאקר השתמש בעורך הדין זאב פלדמן ונהנה מההטבה, פאקר לקח גם הוא את פלדמן וקיווה להצליח גם.



יאיר נתניהו ושר הפנים אריה דרעי. צילום: קובי הר צבי, בחדרי חדרים
יאיר נתניהו ושר הפנים אריה דרעי. צילום: קובי הר צבי, בחדרי חדרים



דרוקר ציין שהבעיה היא שפאקר אינו יהודי והוא צריך קודם כל לקבל מעמד של תושב בישראל כדי להינות מההטבה. הוא החל בתהליך ופתח תיק במס הכנסה, פעל לוודא שהוא ישהה כאן יותר מ-183 ימים בשנה ושלח את עורך הדין ויינורט לשר הפנים דרעי. וגם להוכיח תרומה מיוחדת למדינה. החוק מאפשר להעניק מעמד של תושב למי שאינו זכאי לחוק השבות למי שתרם תרומה כזאת ולטובת זה, אתה צריך מכתב עם המלצה. 



תגובת לשכת ראש הממשלה: "יאיר נתניהו הוא אזרח פרטי וסטודנט שלא חייב דין וחשבון לאף עיתנואי. פאקר הוא חבר קרוב של המשפחה ושל יאיר וככה הוא נכח כמה וכמה פעמים בנאומי של ראש הממשלה במשך הבשנים. זכותו המלאה של יאיר להתארח אצל חברים בדיוק כפי שדרוקר עושה זאת בחו''ל. מאריה קארי שהייתה זוגתו של חבר המשפחה הקרוב ג'יימס פאקר היא זאת שביקשה כמה פעמים הגברת נתניהו להגיע למופע יחד עם כמה חברים. היא אף הזמינה באופן אישי את יאיר נתניהו שלא יכול היה לבוא".



ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בדף הפייסבוק שלו לפרסום של רביב דרוקר וכינה אותו "הצטרפות לתכנית הרכילות 'ערב טוב עם גיא פינס'". ומסר: "לאחר שלא מצא כלום במצולות הצוללות, דרוקר עבר להמצאה בדיונית חדשה וחובקת עולם. החיפוש הנואש של דרוקר אחר קונספירציות כבר מביך את כולם חוץ מאת שולחיו מ"הקרן החדשה לישראל". אנחנו מצרפים את תגובתנו אותה ערוץ 10, שמרבה להטיף על חופש הביטוי, צינזר הערב כהרגלו.




כמו כן, כתב נתניהו: "הניסיון הנואש והפתטי של הפוליטיקאי רביב דרוקר להכפיש את ראש הממשלה, באמצעות טפטוף בלתי פוסק של כזבים ושטיפת מוח, נועד לעשות רצח אופי לראש הממשלה ולבני משפחתו. דבר זה אינו חדש אצל רביב דרוקר. הוא שקוף וידוע לכל הציבור. עצוב לראות שיושרה והגינות בסיסית אינם מעניינים את דרוקר. מרדיפה יומיומית אחרי ראש הממשלה ורעייתו, הוא נודד כעת גם לבניו של ראש הממשלה, שהם אנשים פרטיים ולא בחרו בחיים הציבוריים".



כמו כן, הוסיף ראש הממשלה: "מעניין שילדי פוליטיקאים בכירים אחרים, כולל ילדי נשיאים וראשי ממשלה לשעבר (למשל ילדיו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט יכולים לספק תחקיר מרתק) פחות מעניינים את דרוקר ואת מממניו בקרן החדשה. ככלל, התקשורת הישראלית מרשה לעצמה להכפיש באופן שיטתי שכזה רק את בניו של ראש הממשלה נתניהו, עוד מאז היותם ילדים רכים (לדוגמה חיקוי בחרצופים של יאיר שהיה ילד בן 3 זכה להתעלמות מביקורת בתקשורת וגם ״שוחרי זכויות הילד״ נעלמו והשתתקו)".


לסיום כתב: "ובתוך כך - עצוב לראות איך דרוקר מצליח לקבוע בכל פעם שיא חדש של עיתונות ירודה, זדונית ומבישה אפילו בהשוואה לתקשורת הישראלית המוטה מלכתחילה. יאיר הוא אזרח פרטי וסטודנט שלא חייב דין וחשבון לאף עיתונאי. מר פאקר הוא חבר קרוב של המשפחה ושל יאיר וככזה הוא היה נוכח כמה וכמה פעמים בנאומיו של ראש הממשלה בחו״ל במשך השנים. זכותו המלאה של יאיר להתארח אצל חברים בדיוק כפי שדרוקר עושה זאת בחו"ל. צר לנו שדרוקר שוב משדר רכילות צהובה, המעוותת את המציאות ומבוססת על שקרים מוחלטים וחצאי אמיתות, והכול במסווה של ׳תחקיר רציני׳ כביכול".