נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נסער לאחר שיחה טלפונית עם נשיא טורקיה רג’פ טייפ ארדואן, גער בח"כ חאמד עמאר מישראל ביתנו בעניין חוק המואזין. שלשום, כשהגיע לטקס לציון שנה לפטירתו של הנשיא יצחק נבון, הבחין ריבלין בקבוצת חברי כנסת ושרים וביניהם גם ח"כ עמאר. "למה צריך את החוק הזה?", אמר הנשיא לחבר הכנסת, "מה החוק הזה אומר בכלל? עכשיו צריך להרגיע, ולא להתסיס". ריבלין הוסיף כי שוחח זה עתה בטלפון עם הנשיא ארדואן, כדי להודות לו על מטוסי הכיבוי שטורקיה שיגרה לישראל, וארדואן התלונן על "חוק המואזין" ועל התחושה כי ישראל מנסה להצר את רגליהם של המאמינים המוסלמים.



אנשים שהיו עדים לאירוע סיפרו ל”מעריב” כי הנשיא ריבלין נראה נסער ומוטרד בעקבות שיחתו עם ארדואן. אגב, השיחה הוגדרה כ”מצוינת” ברובה הגדול, וארדואן אמר לריבלין כי הורה לשגר את מסוקי הכיבוי והצוותים הטורקיים לישראל ברגע שנודע לו על גודל השריפה.



ארדואן הוסיף כי "היחסים בין ישראל לטורקיה נמצאים בתהליך חידוש" וכי ישגר את השגריר הטורקי לישראל בהקדם. הוא אמר שנרמול היחסים בין שתי המדינות חיוני ונדרש ותהיה בו חשיבות לאזור כולו. ארדואן הזכיר את שיתוף הפעולה בנושא הגז הטבעי והביע תקווה כי יבשיל למהלכים משותפים.



ריבלין וארדואן. צילום: אריק סולטאן, רויטרס
ריבלין וארדואן. צילום: אריק סולטאן, רויטרס




לשכת הנשיא: "במקום שבו המואזין מהווה מטרד - יש לאכוף את חוק הרעש"



רק בסיום השיחה העלה ארדואן את נושא "חוק המואזין", ואמר לריבלין: "אני שומע אותך ויודע את דעתך, ראוי ליוזמות כאלה שיישקלו ברגישות, כראוי לחופש הפולחן". ההערכה היא כי ארדואן השתמש במילים בוטות יותר כדי לבטא את דאגתו ושאט נפשו לנוכח "חוק המואזין”.



מלשכת הנשיא ביקשו להוסיף כי במהלך ביקורו האחרון בהודו נשאל הנשיא פעמים רבות על ידי התקשורת הישראלית לדעתו על "חוק המואזין" וענה כי בכל מקום שבו המואזין יהווה מטרד חייבים לאכוף את חוק הרעש שנועד בדיוק לצרכים האלה.



הנשיא ריבלין מודע לבעייתיות שגורם המואזין במקומות מסוימים, אך הוא סבור שניתן לפתור את הבעיה הזאת בלי חקיקה נוספת. למרות כל האמור לעיל, ההערכה היא כי "חוק המואזין" יעבור בכנסת מחר.