מעל בימת כנס שדרות, בנאום שפתח את הכנס, מתחה ח"כ שלי יחימוביץ' ביקורת חריפה על הסקר שהוזמן לצורך הכנס, ובו דרוג הפופולריות/העוינות כלפי מזרחים, אשכנזים, ערבים, דתיים, הקהילה הגאה, שמאל ימין ועוד. מי שלא אהבה את הסקר, בלשון המעטה, היא חברת הכנסת שלי יחימוביץ, שתקפה בחריפות את מארגני הכנס: "אולי לא תזמינו אותי בשנה הבאה, אבל אומר זאת: עשיתם מעשה חמור. נגררתם אחרי שיח מפלג, ובמקום למלא את תפקידכם ולנסות לייצר שיח משותף ולאחות קרעים – שפכתם עוד שמן למדורה. תפקידנו כמנהיגים בחברה הישראלית למצוא פתרונות.



"אילו פתרונות יכולים להיות בלקחת את כל הקבוצות שמתגוששות עכשיו ברשתות החברתיות ולהוסיף עוד עצים למדורה הבוערת? מה יצא לכם מזה - כותרת בעיתון? זה פשוט לא לגיטימי. אין כאן גם שום יכולת למעשה קונסטרוקטיבי. מה אמור להסיק, למשל, הומו מזרחי – שהוא צריך להיות סטרייט אשכנזי כדי להיות יותר פופולרי? האם הוא צריך להפסיק להיות שותף למאבק לשוויון זכויות לקהילה הגאה כי הוא לא פופולארי? במה זה תורם? ושומרי מצוות צריכים להשליך את הטליתות כי החילונים יותר פופולאריים? ומה יצא לכם שערביי ישראל בתחתית הרשימה, ושהשמאל שנוא?" 



"הסקר הזה הוא תוצאה של הרוחות המתלהטות בינינו בשנה האחרונה, ואתם לא התאפקתם ולראשונה בתולדות הכנס הוותיק והטוב הזה הצטרפתם לחגיגה המפוקפקת הזאת. לקחתם שיח של שנאה, הפכתם אותו לסקר מדעי לכאורה, ונתתם לגיטימציה לכל התופעות הפסולות שאנחנו עומלים לתקן."



יחימוביץ' הדגישה כי אכן יש לראות את המציאות נכוחה ולשאוף לתקנה: "שלא יהיו כאן אי הבנות, אני לא מתכחשת אפילו לשנייה אחת לצורך במאבק מזרחי. יש מתאם בין מעמד סוציו אקונומי לבין מוצא במדינת ישראל, וצריך להיאבק בזה. אני מאוד שמחה שקם דור צעיר מזרחי תקיף וחכם, שמנהל את המאבק הזה בשם הוריו ובשם הסבים והסבתות שלו. לגיטימי לגמרי לבדוק פערי השכלה בדור שלישי ולהסיק מסקנות של תיקון ובניה. זה לא המקרה".



"המטרה שלנו היא לכונן כאן איזשהו אתוס משותף, מכונן. דבק שמאחד את כל השבטים - דתיים וחילונים, ימנים ושמאלנים, גברים ונשים, עשירים ועניים, מזרחים ואשכנזים. לא לוותר על זהות חס וחלילה. אנחנו חברה שבטית, ההצבעה אצלנו היא זהותית, ואסור להתכחש לזהות – אבל בוודאי שזאת אחריות שלנו כמנהיגים לייצר מכנה משותף לכל הקבוצות. מקווה שבעתיד לא נראה עוד סקר כזה."