פרקליטיה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, עורכי הדין עמית חדד ויוסי כהן הגישו היום (שבת) תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולמחלקה לחקירת שוטרים על זיוף, הדלפות שקריות, שיבוש הליכי חקירה וניסיון להדחת עדים בעקבות חשיפת הפרוטוקולים מחקירתה של נתניהו מיום חמישי האחרון. בתלונה נכתב: "ב"אולפן שישי" של חדשות 2 שידר משה נוסבאום תמלילים מזויפים מתוך חקירת הגברת נתניהו, אשר שיקפו בצורה כוזבת, מסולפת ומעוותת את מהלך חקירתה וששמו בפיה דברים שלא אמרה".



עוד נכתב כי "שידור תמלילים אלה נועד ליצור מצג שווא ביחס לתשובות שהשיבה מרשתנו בחקירה, ושהן ניתנות להוכחה מוחלטת בהיותן מוקלטות ומתועדות במשטרה. מצג שווא זה של תשובותיה של הגברת נתניהו נועד לקומם עדים אחרים נגד מרשתנו. יודגש כי אין המדובר בטעויות בודדות, פה ושם, אלא בסילוף זדוני של הדברים שיוחסו לה ושתילה שיטתית של דברי כזב שלא היו ולא נבראו בחקירה ב-1 בדצמבר 2016".



"ניסון לשבש את מהלך החקירה"



כמו כן צוין כי הציטוטים שיוחסו לשרה נתניהו לא נאמרו על ידה או שעוותו במתכוון על ידי שינוי השאלות או שינוי תשובותיה של רעיית ראש הממשלה: "בדרך של הוספת או גריעת מילים, 'יד נעלמה' ניסחה בזדון הן את דבריה של רעיית ראש הממשלה, והן את שאלות החוקרים, כפי ששודרו באופן מסולף ומעוות בטלוויזיה. ניסיון זה עולה לכדי שיבוש הליכי חקירה וכן הדחה בחקירה".



עורך הדין יוסי כהן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
עורך הדין יוסי כהן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90



כזכור, הכתב הפלילי של חדשות ערוץ 2 משה נוסבאום פרסם באולפן שישי תמלילים מחקירתה של נתניהו, אשר שהתה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשך כ-12 שעות. בין הדברים שנחשפו - המטפלת שטיפלה באביה של שרה, שמואל בן ארצי ז"ל:



חוקר: "למרות שאביך המנוח, שמואל בן-ארצי ז"ל, היה זכאי וקיבל מטפלת מטעם ובמימון הביטוח הלאומי - את הכרחת עובדת בבית ראש-הממשלה בשם גלינה לטפל בו". שרה: "לא נכון. כאשר העובדת מהביטוח הלאומי הייתה יוצאת לחופשה, ביקשתי מגלינה להחליף אותה".



חוקר: "כפית עליה לישון לידו במקום בחדרה שלה או לנסוע לביתה שלה". שרה: "כשהיא הייתה נשארת למשמרת לילה, הייתי אומרת לה, תישני בקומה של אבא".



"החשמלאי ביצע עבודות ביום כיפור?"



חוקר: "אבי פחימה ביצע אצלכם בקיסריה תיקונים ביום כיפור?". שרה: "לא! מה פתאום!". חוקר: "איך את מסבירה את הקבלה הזו?"



שרה: "אבי פחימה עשה לנו עבודות ותיקונים בין החודשים מאי עד ספטמבר 2009. אחר כך אמרו לנו שאסור היה לנו לקבל ממנו שירותים בתקופה הזו כי הוא כאילו חבר ליכוד וכאילו חבר שלנו. היה צריך לשלם לו - הוא עבד הרבה - אז עזרא סיידוף שילם לו וביקש ממנו קבלות מחודש ספטמבר והלאה, אז הוא רשם סתם תאריכים ולא שם לב שאחד מהם נפל על יום כיפור".



מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לאחר השידור: "הדלפת התמלילים המזויפים מחקירת הגברת נתניהו חמורה משני טעמים - ראשית, הציטוטים שמיוחסים לגברת נתניהו הם שקריים מעוותים ומזויפים שהושמו בפיה בהדלפה זו הם שקר מוחלט". בנוסף נמסר כי "ההדלפה היא פעולה עבריינית של שיבוש חקירה וגם אותה יש לבדוק לאלתר".