מאמצים קדחתניים בקואליציה בניסיון להבטיח רוב שיאפשר להעביר מחר (שני) במליאת הכנסת את הצעת חוק ההסדרה בקריאה ראשונה. אמש נועדו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בניסיון לאתר מוצא מן המשבר. התסבוכת בקואליציה נולדה בעקבות התנגדות יו"ר כולנו, השר משה כחלון, לכך שחוק ההסדרה יובא מחר לכנסת ובתוכו סעיף 7 המכיל את החוק רטרואקטיבית גם על מאחז עמונה, אף שקיים פסק דין חלוט של בג"ץ המורה לפנותו.



כדי להתגבר על המכשול, הנוסח שגובש בשבוע שעבר לקריאה ראשונה כלל שתי אפשרויות - האחת עם סעיף עמונה והשנייה בלעדיו - אולם בשל התנגדותו הנחרצת של כחלון, הורדה הצעת החוק ברביעי מסדר יומה של מליאת הכנסת שעה קלה לפני ההצבעה.



כחלון הבהיר לראש הממשלה כי הוא אינו מוכן להצביע בעד חוק ההסדרה גם אם מופיעות בו שתי אופציות משום שהוא לא מוכן לתת יד לכך שההצעה תכלול סעיף שיש בו, לדבריו, משום פגיעה במעמדו של בית המשפט העליון.



בבית היהודי הגיבו בזעם על עמדת כולנו והודיעו כי כל עוד לא יועבר חוק ההסדרה, כולל סעיף עמונה, הם לא יאפשרו להעביר חוקים אחרים של הקואליציה, ובכלל זה חוק המואזין. ח"כ בצלאל סמוטריץ' אף הצביע במליאת הכנסת בעד הצעת חוק של האופוזיציה לאות מחאה.



ואולם, בסוף השבוע פורסם בערוץ 2 כי הושגו הבנות בקואליציה ולפיהן בנט התקפל וחוק ההסדרה יובא מחר ללא סעיף עמונה הבעייתי, מה שיאפשר לשר כחלון להורות לחברי סיעתו להצביע בעד.



חברי כנסת של הבית היהודי הופתעו עם צאת השבת לשמוע על הסיכום שהושג ללא ידיעתם ומיהרו לברר את הדברים עם השר בנט. השר מיהר לצייץ אמש בטוויטר: "אין שום סיכום לגבי הסדרת ההתיישבות ביו"ש ובעמונה. אנו מצפים שחוק ההסדר יעבור במלואו ביום שני, כמתחייב מההסכם הקואליציוני".